  • 1. Data: 2005-02-22 09:25:15
    Temat: Re: jak to jest z tym przetwarzaniem - gdzie szukać informacji?
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    DonWito wrote:
    > Witam,
    >
    > w dniu dzisiajszym do mojej mamy, która prowadzi własną DG, zadzwonił
    > pan z Polskiego Centrum Marketingowego (dla przypomnienia: to ci od
    > spamu "baza firm teraz na cd 2005 zapisz się bezpłatnie!")

    Niezupełnie - to ci, którzy wystąpili do Ministerstwa Infrastruktury
    o wykładnię do Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a potem
    przedstawili ją na swojej stronie, w brzmieniu dla siebie niekorzystnym:
    http://web.archive.org/web/20040224134024/http://www
    .pcm.com.pl/aktual/akt22.htm

    > i zaczął ją
    > wypytywać o dane firmy - "potwierdzać" dane do nowej edycji bazy.

    Dane osób prowadzących DG są znacznie słabiej chronione, ponieważ są
    to przedsiębiorcy. Sprawa nie jest jednak beznadziejna.

    > Dalsza rozmowa składała się głównie z protestów mojej mamy, która w
    > żadnej bazie być nie chce, oraz została zakończona informacją
    > telefonującego pana, że może im moja mama wysłac faksem oświadczenie,
    > że NIE zgadza się na umieszczenia danych w bazie. A bez oświadczenia
    > mogą sobie publikować i rozpowszechniać co chcą, tym bardziej, że
    > "rozpowszechniają tylko wśród osób sprawdzonych" (hu, hu, ha ;> ).

    To nie do końca tak. Owszem, mogą sobie publikować co chcą, natomiast
    Twoja mama nie ma żadnego obowiązku podawać im jakiekolwiek dane.
    Nie ma też żadnego obowiązku informować ich, że sobie czegoś tam nie
    życzy. Mało tego, przypuszczam, że może podać im dane fałszywe lub
    niedokładne i powiedzieć im o tym, że są one fałszywe (uwaga! tego nie
    jestem na 100% pewien - zweryfikuj na pl.soc.prawo, gdzie ustawiam X-post
    i FUT) - i jeśli oni chcą koniecznie publikować fałszywe dane, to cała
    ta ich baza jest niewiarygodna, co nie wpływa korzystnie na wizerunek
    ich firmy.

    Jedno jest pewne - jeśli ktoś zacznie wysyłac spam na adresy pobrane z
    tej bazy, to popełni wykroczenie - bo gromadzenie danych to jedna rzecz,
    a wysyłanie "niezamawianych informacji handlowych" to rzecz osobna i
    firmy są przed tym chronione w takim samym stopniu jak osoby prywatne.
    (uwaga! - skrót myślowy - spam to nie to samo co n.i.h.)

    Trudno mi powiedzieć, ale może znajdziesz coś na http://www.vagla.pl

    Pozdrawiam,
    --
    ŁK

  • 2. Data: 2005-02-24 13:42:26
    Od: DonWito <d...@W...poczta.onet.pl>

    Dziękuję Ci bardzo za wszystkie informacje :)

    pozdrawiam!
    dw