  • 1. Data: 2005-11-09 13:52:03
    Temat: jak odzyskać pieniądze
    Od: " Marta" <k...@g...pl>

    Problem zrobił się straszny a sprawa wygląda następująco:
    Kilka lat temu zmarł mój ojciec zostawiając mamie, mi i bratu kawałek ziemi,
    którą mama sprzedała 2 lata temu. Mama po przejściu na emeryturę dorabia
    sprzątając w banku. W tym to banku głownym skarbnikiem jest pani Z., która
    wykorzystała naiwność mojej mamy i znając stan jej konta poprosiła ją 2 lata
    temu o pożyczenie kwoty 40.000 na pół roku i moja mama oczywiście jej
    pożyczyła. Dowiedziałam się o całym zdarzeniu kilka dni temu, kiedy mamę
    zabrało pogotowie z atakiem serca i wtedy opowiedziała mi wszystko. Chciała
    mieć pieniądze na moje studia, które rozpoczęłam w tym roku a tu konto puste
    i bezradność wielka. W maju wymusiła na niej podpisanie oświadczenia, że
    pożycza w/w kwotę, jest też dowód przelewu który mama zrobiła na jej konto.
    Pani Z. jest na urlopie i już chyba nie wróci do pracy, na telefony i listy
    nie odpowiada chociaż mieszkamy w tym samym mieście, kiedy spotkałam jej męża
    powiedział żebym się uprzejmie nie wtrącała bo mi krzywde zrobi. Mama nie
    chce iść z tym do sądu ani na policje zresztą zdrowie jej teraz nie pozwala.
    Strasznie to zagmatwane i nie wiem od czego zacząć - poradźcie, proszę...
    Marta

  • 2. Data: 2005-11-09 14:07:25
    Temat: Re: jak odzyskać pieniądze
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Marta napisał(a):
    > Mama nie
    > chce iść z tym do sądu ani na policje zresztą zdrowie jej teraz nie pozwala.
    > Strasznie to zagmatwane i nie wiem od czego zacząć - poradźcie, proszę...
    isc na policje

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 3. Data: 2005-11-09 14:49:40
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    BartekK napisał(a):

    > isc na policje

    I do sadu.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-11-09 18:37:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marta wrote:

> [...]
    > Pani Z. jest na urlopie i już chyba nie wróci do pracy, na telefony i listy

    Pani Z. podatek od umowy pożyczki zapłaciła?

    > nie odpowiada chociaż mieszkamy w tym samym mieście, kiedy spotkałam jej męża
    > powiedział żebym się uprzejmie nie wtrącała bo mi krzywde zrobi. Mama nie

    A z tym to już na policję - to jest tzw. groźba bezprawna użyta w celu
    zmuszenia do zaniechania (legalnego) działania (art. 191 KK)

    > chce iść z tym do sądu ani na policje zresztą zdrowie jej teraz nie pozwala.
    > Strasznie to zagmatwane i nie wiem od czego zacząć - poradźcie, proszę...

    191KK jest ścigane z urzędu. Wystarczy zawiadomić policję.

    A na panią Z. możesz poszczuć jakąś firmę windykacyjną, jeśli nie chcesz
    sama się w sądach użerać.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-11-10 13:08:29
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    I do dyrektora oddziału banku, jest jakas szansa na blokade tej kwoty, przynajmniej
    faktyczna.
    JaC