  • 31. Data: 2009-04-23 12:56:05
    Temat: Re: jak nie przeoczyć wezwania do sądu
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 11:32:00 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    >>> 2. Jeśli nie ma adresata, ale jest dorosły domownik, zostawiamy list.

    > http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/akty_prawne/poczta/rozpo
    rzadzenia/rozp_21_03_2003/px_ms_cywilne.pdf

    > Na stronie 3 masz wzór
    >
    > "Przesyłki nie doręczono, gdyż:
    > b) z innych przyczyn:..."
    >
    > i tu można wpisać: wyprowadził się, nie żyje itp.

    Tak, można, tylko skąd doręczyciel ma wiedzieć, że prawdą jest to, co
    powiedziała mu osoba właściwie przypadkowa?
    Gdyby tak było jak chcesz to właściwie nigdy nie docierałyby pisma do
    niektórych osób, tylko wracały z adnotacją "wyprowadził się"....
    Nie widzę tutaj rozwiązania sensownego tego problemu.

    3mcie się
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 32. Data: 2009-04-23 19:32:59
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 14:16:23 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Wprowadzić jeszcze przepis, że
    > wysyłka na adres zameldowania jest skuteczna, choćby adresat tam nie
    > mieszkał. I mamy problem rozwiązany.

    Zdecydowanie popieram ten pomysł.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    DTP 2006
    http://foto.3mam.net/album2/DTP-2006/index.php

  • 33. Data: 2009-04-24 10:53:30
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > W przypadku niedoręczenia sąd powinien z urzędu sprawdzać w danych
    > meldunkowych czy adres się zgadza. Wprowadzić jeszcze przepis, że
    > wysyłka na adres zameldowania jest skuteczna, choćby adresat tam nie
    > mieszkał. I mamy problem rozwiązany.
    >
    > A tak mam "potworka" - takie rzeczy tylko w Polsce.

    ja proponuje, zeby w danych meldunkowych moc podac adres do doreczen w
    sprawach sadowych (cywilne/gospodarcze), administracyjnych i karnych

    i tez mamy problem z glowy

    Icek

  • 34. Data: 2009-04-24 10:55:00
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Dlaczego z urzędu?
    >
    > Niedawno przerabiane.
    > W sprawach gospodarczych Sąd wzywa do potwierdzenia adresu przez
    > złożenie wypisu z odpowiedniego rejestru.

    gowno prawda. Ostatnio dostalem postanowienie w krorym sedzia pisze, ze sad
    nie ma obowiazku i to ze poslal nakaz na zly adres (wskazany przez powoda -
    bez KRSu) mozna uznac za probe skutecznego doreczenia.

    Icek

  • 35. Data: 2009-04-24 10:57:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 24 Apr 2009 12:53:30 +0200, Icek napisał(a):

    > ja proponuje, zeby w danych meldunkowych moc podac adres do doreczen w
    > sprawach sadowych (cywilne/gospodarcze), administracyjnych i karnych
    >
    > i tez mamy problem z glowy

    Ja miałbym dwie małe poprawki:

    .... żeby *zamiast* danych meldunkowych *musieć* podać .....

  • 36. Data: 2009-04-24 11:00:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 24 Apr 2009 12:55:00 +0200, Icek napisał(a):

    > gowno prawda. Ostatnio dostalem postanowienie w krorym sedzia pisze, ze
    > sad nie ma obowiazku i to ze poslal nakaz na zly adres (wskazany przez
    > powoda - bez KRSu) mozna uznac za probe skutecznego doreczenia.

    Jeśli rzeczywiście było tak jak napisałeś, to nie jest źle. Gorzej byłoby
    gdyby uznał za "skuteczną próbę doręczenia".

  • 37. Data: 2009-04-24 11:01:28
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Jeśli rzeczywiście było tak jak napisałeś, to nie jest źle. Gorzej byłoby
    > gdyby uznał za "skuteczną próbę doręczenia".

    poczatkowo uznal ;), odkrecanie bylo trudne, pracochlonne, kosztowne

    Icek

  • 38. Data: 2009-04-24 11:14:46
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 24 Apr 2009 10:57:03 +0000, jureq napisał(a):

    > Ja miałbym dwie małe poprawki:
    >
    > .... żeby *zamiast* danych meldunkowych *musieć* podać .....

    Poprawka mniejszości libertariańskiej: żeby nie musieć nic podawać, ale
    móc podać...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 39. Data: 2009-04-24 11:35:34
    Od: spp <s...@o...pl>

    Icek pisze:

    > gowno prawda. Ostatnio dostalem postanowienie w krorym sedzia pisze, ze sad
    > nie ma obowiazku i to ze poslal nakaz na zly adres (wskazany przez powoda -
    > bez KRSu) mozna uznac za probe skutecznego doreczenia.

    A ma taki obowiązek?
    Mnie wezwano do uzupełnienia wniosku kiedy pozew wrócił z adnotacją że
    adresat się wyprowadził.

    --
    spp

  • 40. Data: 2009-04-25 09:39:40
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > A ma taki obowiązek?
    > Mnie wezwano do uzupełnienia wniosku kiedy pozew wrócił z adnotacją że
    > adresat się wyprowadził.

    tylko jak listonosz ma o tym wiedziec ? Nikt nie otwiera topisze, ze "nie
    podjeto w terminie"

    Icek