  • 1. Data: 2009-04-22 07:12:06
    Temat: jak nie przeoczyć wezwania do sądu
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    Chiałbym wyjechać na wakacje 2 tygodniowe a nie mam pewności czy w między
    czasie nie dostanę jakogoś ważnego wezwania z sądu.
    Jak można się zabezpieczyć przed taką sytuacją kiedy to poczta zwróciła by
    nie podjęte wezwanie do sądu w termienie ?
    1) Można ustanowić pełnomocnika w sprawie - tego nie uczyniłem.
    2) Jest jeszcze jakaś alternatywa np powiadomić sąd o nieobecności w dniach
    tych a tych aby nie wysyłali wezwania ?
    Wysłaliśmy sporo pozwów i nie wiem czy jakieś czasami nie przypadnie w tym
    okresie urlopu.

    Dziękuję z góry za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2009-04-22 08:09:21
    Temat: Re: jak nie przeoczyć wezwania do sądu
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Kwi, 09:12, "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl> wrote:
> [...]
    > tych a tych aby nie wysyłali wezwania ?
    > Wysłaliśmy sporo pozwów i nie wiem czy jakieś czasami nie przypadnie w tym

    Urlop krajowy:

    Art. 136. kpc
    § 1. Strony i ich przedstawiciele mają obowiązek zawiadamiać sąd o
    każdej zmianie
    swego zamieszkania.

    Urlop zagraniczny:

    Art. 1135 kpc
    § 1. Strona zamieszkała za granicą, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika
    do prowadzenia
    sprawy zamieszkałego w Polsce, obowiązana jest wskazać w Polsce
    pełnomocnika
    do doręczeń.

  • 3. Data: 2009-04-22 11:28:17
    Od: "lukeg" <n...@n...com>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    swego zamieszkania.

    Art. 1135 kpc
    § 1. Strona zamieszkała za granicą (...)
    ------------

    I jeszcze to, jeszcze to: "Art. 25 kc. Miejscem zamieszkania osoby fizycznej
    jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu."

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-04-22 11:30:44
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Kwi, 13:28, "lukeg" <n...@n...com> wrote:

> [...]
    > jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu."

    No to mamy problem w takim razie - jak odbierać pocztę z sądu w
    trakcie miesięcznych wakacji?

  • 5. Data: 2009-04-22 11:35:54
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Kwi, 13:30, przypadek <p...@g...pl> wrote:

    > No to mamy problem w takim razie - jak odbierać pocztę z sądu w
    > trakcie miesięcznych wakacji?

    Odpowiadam sam sobie: trzeba skorzystać z par. 133 ust. 3:
    § 3. Jeżeli ustanowiono pełnomocnika procesowego lub osobę upoważnioną
    do odbioru
    pism sądowych, doręczenia należy dokonać tym osobom. Jednakże Skarbowi
    Państwa doręczenia dokonywa się zawsze w sposób określony w § 2.

  • 6. Data: 2009-04-22 12:28:10
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    >Urlop krajowy:

    jedziesz na 15 dni wakacji (gdziekolwiek). pierwszego dnia wakacji inny
    domownik odbiera wyrok nakazowy. Co wtedy ?

    Jak go nie odbierze to lezy na poczcie 14 dni i pozostaje w aktach ze
    skutkiem doreczenia.

    Jak zatem powiadomic skutecznie wszystkie sady ze jedziesz na wakacje ?
    Mowie tu o sprawach, ktorych istnienie nie jest Ci znane bo w koncu jeszcze
    nie bylo pierwszego wezwania.

    Icek

  • 7. Data: 2009-04-22 12:34:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 22 Apr 2009 14:28:10 +0200, Icek napisał(a):

    > Jak go nie odbierze to lezy na poczcie 14 dni i pozostaje w aktach ze
    > skutkiem doreczenia.

    Niech odbiera w ostatnim dniu awiza.
    W ostateczności: od czegoś jest pełnomocnictwo.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 8. Data: 2009-04-22 13:55:21
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Kwi, 14:28, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

> [...]
    > Mowie tu o sprawach, ktorych istnienie nie jest Ci znane bo w koncu jeszcze

    No to są chyba właściwe okoliczności do przywrócenia terminu.

  • 9. Data: 2009-04-22 14:07:48
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    W jaki sposób ustanowić osobę upoważniona do odbioru pism sądowych i gdzie
    na poczcie czy w sądzie ...?

  • 10. Data: 2009-04-22 15:00:04
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Kwi, 16:07, "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl> wrote:
    > W jaki sposób ustanowić osobę upoważniona do odbioru pism sądowych i gdzie
    > na poczcie czy w sądzie ...?

    Pismem do sądu z sygnaturami dla każdej sprawy. Od razu proponuję
    ustanowić pełnomocnika tylko na określony czas.