    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak działać z mieszkaniem
    Date: Fri, 26 Nov 2004 11:19:26 +0100

    Ja pisze:

    > Mocno dyskusyjne. Niektórzy komentatorzy utrzymują, że jest to niemożliwe,
    > albowiem własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu jest ograniczonym
    > prawem rzeczowym. Służebność mieszkania też. I wychodzi nam konstrukcja
    > ustanowienia prawa na prawie, która według komentatorów dopuszczalna jest
    > tylko na prawie wieczystego użytkowania. Aczkolwiek widziałem akty
    > notarialne z ustanowieniem służebności mieszkania w lokalu spółdzielczym
    > (tzn. w związku z powyższym nie jest napisane wprost, że jest to
    > służebność mieszkania, tylko "prawo do zamieszkiwania", co nie zmienia
> [...]

    Dokladnie o to mi chodzi.

    Pozycza sie Starszej Pani odpowiednia kwote,
    Ona zmienia prawo lokatorskie na wlasnosciwoe i ustanawia sluzebnosc
    oraz przy okazji przyjednej wizycie testament..

    JESLI umrze i wczesniej zmieni testament, spadkobiercy
    otrzymaja "spoldzielcze prawo wlasnosciwoe" do lokalu
    "obciazanego sluzebnoscia" oraz "dlug w spadku".

    Boguslaw