  • Data: 2004-04-28 11:24:20
    Temat: Re: j.polski w sprzedawanych towarach ?
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 4/28/2004 11:17 AM, Maras wrote:
    > Witam,
    > wiem, że jest prawo mówiące, że każdy towar kupiony w Polsce powinien mieć
    > polski opis i instrukcję. Czy jest jakieś prawo polskie lub unijne, które
    > mówi, że do pełnego użytkowania towaru musi wystarczyć znajomość j.polskiego
    > ? Konkretnie chodzi mi o sprzedawane na rynku polskim filmy DVD, które w
    > dużej większości nie są w całości przetłumaczone. Jest dużo wydań
    > specjalnych filmów, gdzie dodatki poza filmem dorównują wartością filmowi w
    > takim zestawieniu. Czy jest jakiś przepis (lub będzie od maja), który mówi,
> [...]

    Jeżeli przyniesiesz certyfikat, że nie znasz żadnego języka, to
    dostaniesz upust w proporcji do ilości nieprzetłumaczonych bitów, a
    sprzedawca za pomocą ostrego narzędzia uszkodzi ścieżki, za które nie
    zapłacisz.

    Chodzą też plotki, że na wzór dawnych dodatków za znajomość języka mają
    być przyznawane rekompensaty za brak znajomości w związku z przymusową
    akcesją do unii.

    Bardziej poważnie widziałbym takie rozwiązanie:
    - likwidacja ustawy o języku polskim (w całości)
    - umieszczenie na sprzedawanym przedmiocie opisu - w przypadku płyty
    informacja, czy jest dubbing, lektor, napisy czy oryginał.

    Pzdr: Catbert