  • 21. Data: 2009-10-13 16:26:20
    Temat: Re: istniej możliwość żądania zwrotu od vatenfala kasy za benzynę do agregatu
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    > A czy uważasz, że wielodniowe wyłączenia odbiorcy są dla dostawców mediów
    > rozrywką?

    Dla dostawcy konkretny odbiorca może być mniej opłacalnym klientem od ogółu.

  • 22. Data: 2009-10-14 23:53:36
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "op23" <o...@r...pl> napisał w wiadomości grup

    > Użytkownik "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    > Dla dostawcy konkretny odbiorca może być mniej opłacalnym klientem od
    > ogółu.
    Nie ma mniej lub bardziej opłacalnych. Są ODBIORCY.
    A jak przygotować się? To jest sprawa indywidualna.
    Wiesz, że od godziny x1 do godziny x2 nie będziesz mieć zasilania. Tak swój
    dzień układasz, aby w tym czasie się bez niego obejść. No chyba, ze masz
    drugie niezależne zasilanie. Ale też musisz TY rozważyć, czy to jest w Twoim
    wypadku sensowne.

    Jurek W

  • 23. Data: 2009-10-15 06:28:34
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    > Nie ma mniej lub bardziej opłacalnych. Są ODBIORCY.

    Weź chłopie nie bredź. Jeśli dostawca ma klienta który zużywa 1000x więcej
    energii niż ja to oczywiste jest, że bardziej mu się opłaca dostarczać
    energię dla tego klienta niż dla mnie.

    > A jak przygotować się? To jest sprawa indywidualna.
    > Wiesz, że od godziny x1 do godziny x2 nie będziesz mieć zasilania. Tak
    > swój dzień układasz, aby w tym czasie się bez niego obejść.

    Ale ja sam nie potrzebuję prądu tylko działania urządzeń, które nim są
    zasilane. Chodzi o czajnik, komputer, pompkę dla rybek, lodówkę, zamrażarkę,
    ekspres do kawy .... itp itd. Jest więc bardziej istotne, by taka przerwa
    była krótka niż by była zaplanowana.

    > No chyba, ze masz drugie niezależne zasilanie.

    No i o tym właśnie mowa, że taką konieczność rodzi zbyt długa przerwa w
    dostarczaniu.

    > Ale też musisz TY rozważyć, czy to jest w Twoim wypadku sensowne.

    Co tu rozważać ? Jeśli chcę normalnie żyć to muszę kilku urządzeń używać.
    Inaczej postępując cofałbym się o całą epokę.

  • 24. Data: 2009-10-17 14:03:07
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "op23" <o...@r...pl> napisał w wiadomości grup

    > Weź chłopie nie bredź. Jeśli dostawca ma klienta który zużywa 1000x więcej
    > energii niż ja to oczywiste jest, że bardziej mu się opłaca dostarczać
    > energię dla tego klienta niż dla mnie.

    Taki odbiorca jeśli myśli to ma polisę w postaci awaryjnego zasilania. On
    wiadomo daje większe przychody, ale wcale nie jest ważniejszy niż kilka
    tysięcy drobnych odbiorców.

> [...]
    > zamrażarkę, ekspres do kawy .... itp itd. Jest więc bardziej istotne, by
    > taka przerwa była krótka niż by była zaplanowana.

    Ale z pewnością chcesz w miarę możliwości technicznych mieć bezprzerwowe
    zasilanie. No ale jak masz je pojedyncze, to musisz się z niedogodnościami
    wynikającymi z przerw planowych liczyć. To w sumie masz między wierszami w
    umowie dystrybucyjnej lub kompleksowej.

    > Co tu rozważać ? Jeśli chcę normalnie żyć to muszę kilku urządzeń używać.
    > Inaczej postępując cofałbym się o całą epokę.

    No to nic tylko takie zasilanie zrobić. Zgodnie z przepisami na Twój koszt.

    Jurek W