    From: "Travis" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: interwencja policji [OT]
    Date: Mon, 5 May 2003 21:12:20 +0200

    > Jeśli zaprzeczasz temu, że nie tylko rodzice, ale także otoczenie, ma
    wpływ
    > na dziecko to faktycznie - żyjemy w innym świecie.
    > Bo w tym co ja żyję widzę bardzo wyraźnie jak - czasem gwałtownie -
    zmieniają się
    > dzieci pod wpływem otoczenia, do którego trafiają.

    Nie temu nie zaprzecze, to jest nie watpliwie fakt. Ale mam zdecydowanie
    inne poglady odnosnie uzywania sily, podejscia do policantow. Mamy takie a
    nie inne czasy. Osobiscie wole zeby policja byla bardziej brutalna niz
    banda debilnych malolatow, kilka przykladow z zycia (w moim miescie; 43k
    mieszkancow):

    - grupa studentow stwierdzila ze pojdzie do pubu na piwo; byli dumny zdali
    pierwszy rok itp. Pod lokalem banda wyrostkow stwierdzila ze "pozyczy"
    sobie pare zl na piwo i inne swoje jakze pilne potrzeby, z szybkiej
    werbalnej gry wstepnej przeszli do czynow. Efekt : jeden ze studentow mial
    tak pocieta twarz ze skora mu wisiala na drobnym pasku skory do ktorego
    ostrze noza nie dojechalo, kolejni pociete rece itp....

    - kilka tygodni temu narkoman wrzucil dzieciaka do smietnika i podpalil
    kosz. Smietnik mial pokrywe otwierana/zamykana od gory. Gdyby nie szybka
    interwencja zaczadzil by sie.

    - latem gdy jest juz srodek sezonu turystycznego; jak przejdziesz sie
    rankiem wokol miasta a szczegolnie tam gdzie mieszcza sie lokale nocne
    zauwazysz ze ktos ciezko pracowal cala noc przy zmianie krajobrazu miasta i
    tak jest co noc. Walka pomiedzy debilami a firma ktora to wszystko
    przywraca do stanu poprzedniego za pieniadze podatnikow. Zmiany polejagaja
    na korygowaniu ksztaltu smietnikow badz testowaniu jak mocno sa
    przymocowane do podloza, podobnie jest ze znakami, oswietleniem, lawkami,
    przebieralniami na plazy....

    Takich przykladow mogl Ci 10atki wymieniac ale nie ma to sensu. Sprawcami w
    99.99% wyzej wymienionych sytuacji byly osoby pomiedzy 14-23 a w
    szczegolnosci 14-19.

    Dlatego debili trzeba od razu korygowac, i nie przejmowac sie ich sincami.
    Wole brutalna policje jak malolatow ktorych nikt nie kotroluje, jak juz
    przestepczosc spadnie do min bedzie sie mozna przejmowac brutalnoscia
    policji a do tego czasu polecam spacer nowa huta po 23-24 moze zmienisz
    zdanie. Czesto w telewizorze pokazuja ta dzielnice, jak slucham tych ludzi
    scyzoryk sam sie otwiera, moze czas aby wproawdzic dla takich kretynow
    zsylki albo jakis inny srodek ktory zmotywowal by ich do myslenia.

    Pzd Travis