  • 11. Data: 2003-01-31 12:19:05
    Temat: Re: internet przez 0-700, czy to jest jakieś naruszenie prawa?
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    ----- Original Message -----
    From: "Elita.pl" <b...@e...pl>
    To: <p...@n...pl>

    : Doprawdy? A od kiedy to polskie prawo pozwala wyłudzać bezkarnie
    pieniądze?

    przy takim rozumieniu słowa wyłudzenie - od zawsze :)

  • 12. Data: 2003-01-31 12:19:12
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    MC wrote:
    > Wygraliście już jakąś sprawe?

    Jeszcze nie rozpoczęliśmy. Cały czas prowadzimy korespondencję
    reklamacyjną. Na razie TP SA cały czas się pogrąża :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 13. Data: 2003-01-31 12:20:56
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Jeszcze nie rozpoczęliśmy. Cały czas prowadzimy korespondencję
    : reklamacyjną.

    a od jak dawna prowadzicię tę korespondencję reklamacyjną ?

  • 14. Data: 2003-01-31 13:06:24
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Marcin Surowiec wrote:
    > a od jak dawna prowadzicię tę korespondencję reklamacyjną ?

    Zależy, której osoby.
    Najwcześniejsze mamy z maja czy też czerwca 2002 roku.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 15. Data: 2003-01-31 13:15:53
    Od: t...@w...pdi.net

    Elita.pl <b...@e...pl> wrote:

    > Doprawdy? A od kiedy to polskie prawo pozwala wyłudzać bezkarnie pieniądze?

    No chyba wlasnie od czasu 0-700 :-(((

    Problemem sa kwoty bo nikt nie robi alarmu jak NIEPELNOLETNIE dziecko
    abonenta zadzwoni do kolegi, gorzej jak nakreci rozmowy z Kasia Figura.

    Nawet sie nie domyslam, jak Twoim zdaniem TPSA sie pograza ale chodzi mi po
    glowie mysl zwiazana z tym CO abonent otrzymal za wydzwonione 0-700? Czy
    minuta rozmowy z klonem Kasi Figury moze byc warta 4 zl? Czy wysluchiwanie
    ochow i achow na sextelefonie moze kosztowac 7 zlotych za minute? Te uslugi
    (w przeciwientswie na przyklad do rozmow m-m) sa ewidentnie przeplacone i
    korzystac moze z nich albo glupi, albo desperat albo wlasnie zlodziej. Mam
    nadzieje, ze uda wam sie wyrwac TPSA z pyska ukradzione abonentom pieniadze
    choc boje sie, ze to plonna nadzieja.

    > Arek

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 16. Data: 2003-01-31 15:48:04
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    A ja ze swojej strony tylko powiem, ze prokuratora przyglada sie dosc
    intensywnie procederowi...
    Sprawa jest powazna - najwyzszy rachunek miesieczny o ktorym slyszalem
    wynosil 13 tys zlotych...
    Z dyskusji przeprowadzonej na http://forum.vagla.pl wynika, ze osoby
    produkujace soft do wdzwaniania sie na 0700 nie czuja sie odpowiedzialne
    (sam mlotek przeciez nie jest narzedziem zbrodni...) Trzeba uwazac na to co
    sie ma w komputerze. Takie podejscie mnie przekonuje, ale jednak kazda
    sprawe nalezy badac indywidualnie.

    Swoja droga zastanawiam sie czym jeszcze zajmuje sie stowarzyszenie STI.
    Szanowny Panie Arku duzo macie juz wpisow w Rejestrze Treści Internetowych ?

    Piotr 'VaGla' Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Czlonek Zarzadu | http://www.isoc.org.pl
    Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Glowny Konsultant |
    http://www.piit.org.pl

  • 17. Data: 2003-01-31 15:56:27
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Piotr 'VaGla' Waglowski <v...@v...nospam.pl> wystukal(a) :

> [...]
    > Trzeba uwazac na to co sie ma w komputerze. Takie podejscie mnie
    > przekonuje, ale jednak kazda sprawe nalezy badac indywidualnie.

    no nie wiem, a jesli producent paralizatora napisze, ze to jest elektryczna
    szczoteczka do zebow, to to jest OK?
    Bo jakos nie widzialem, aby w dialerach bylo ostrzezenie :/

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 18. Data: 2003-01-31 16:16:54
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Piotr 'VaGla' Waglowski wrote:
    > A ja ze swojej strony tylko powiem, ze prokuratora przyglada sie dosc
    > intensywnie procederowi...
    > Sprawa jest powazna - najwyzszy rachunek miesieczny o ktorym slyszalem
    > wynosil 13 tys zlotych...

    Pojedyńczy rachunek to jeszcze nic.

> [...]
    > sie ma w komputerze. Takie podejscie mnie przekonuje, ale jednak kazda

    Taaa... a producent wirusa nie odpowiada za to co on zrobi,
    w końcu trzeba uważać co się uruchamia na komputerze?

    Dla mnie sprawa jest tutaj jasna jak słońce i myślę, że sąd podzieli to zdanie:
    bez trudu można było zrobić dialer, który działa UCZCIWIE.
    Można było zrobić dialer, który wymaga WYRAŹNEJ zgody i WYRAŹNIE - na cały ekran,
    ostrzega, że nawiązuje się płatne połączenie.
    Nic takiego jednak nie ma miejsca.
    Można wreszcie spisać takie umowy, że TP SA NIE POBIERA pieniędzy od abonenta
    i nie przekazuje ich na konta oszustów w przypadku reklamowania połączeń.
    Jak to jest np. w przypadku płatności kartami kredytowymi.
    Nic takiego jednak nie ma miejsca.

    Co "śmieszniejsze" nawet osoby na wysokich stanowiskach w TP SA przyznają, że
    taki mechanizm jest.. oszustwem.

    Pytanie - dlaczego TP SA nic z tym nie zrobiła przez cały ten czas pozostawię
    retorycznym...

    > Swoja droga zastanawiam sie czym jeszcze zajmuje sie stowarzyszenie STI.

    Naruszaniem własności w internecie, zbieraniem umów o zarząd - do koncesji -
    i akurat sprawą dialerów na 0-700 .

    > Szanowny Panie Arku duzo macie juz wpisow w Rejestrze Treści Internetowych ?

    Dużo, ale nie tyle ile byśmy jeszcze chcieli.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 19. Data: 2003-01-31 17:19:43
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Piotr 'VaGla' Waglowski wrote:
    >Swoja droga zastanawiam sie czym jeszcze zajmuje sie stowarzyszenie STI.
    >Szanowny Panie Arku duzo macie juz wpisow w Rejestrze Treści Internetowych ?

    A propos:
    http://www.zpaf.pl/biuro_pr_akt.htm

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 20. Data: 2003-02-01 16:24:27
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl> napisał w
    wiadomości news:b1e5pu$cla$1@news.tpi.pl...

> [...]
    co
    > sie ma w komputerze. Takie podejscie mnie przekonuje, ale jednak kazda

    W rzeczy samej. Nie doszukiwałbym się zbyt daleko idących analogii z innych
    dziedzin życia - Internet rządzi się swoimi zasadami, do których prawo
    pasuje jak prawo lotnicze wobec ufoludków.
    Przykład - szukałem ostatnio jakiegoś teledysku. Na stronie pojawił się do
    niego link. Kliknąłem i otrzymałem inforację, czy chcę uruchomić plik *.EXE
    . Owszem, chcę, bo to MA BYĆ teledysk (a nie żaden dialer czy podobny
    program). Niestety po uruchomieniu następuje zerwanie poąłczenia i próba
    łączenia się z jakimś innym numerem. Na szczęście mam SDI...
    IMHO odpowiedzialna w tej sytuacji jest osoba rozpowszechniająca taki
    program bez wyraźniej informacji, że jest to dialer, którego uzycie będzie
    kosztować tyle - a - tyle.
    Oddzielna sprawa, to praktyczny brak możliwości odinstalowania takich
    programów - pomysłowość twórców na ukrycie programu jest zadziwiajaca.

    Pozdrawiam,
    BaLab