  • 1. Data: 2003-01-30 08:09:12
    Temat: rozwiązanie przysposobienia - skutki
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    krio mówi:

    Art. 126. § 1. Z chwilą rozwiązania stosunku przysposobienia ustają jego
    skutki.

    i teraz:
    jeden z małżonków przysposobił dziecko drugiego małżonka.
    drugi z rodziców biologicznych (przysługiwała mu władza rodzicielska)
    wyraził zgodę na przysposobienie.

    Pytanie:
    Czy w razie orzeczenia o rozwiązaniu przysposobienia przez Sąd, rodzicowi
    biologicznemu ponownie przysługuje władza rodzicielska?

    Za: Treść art. 126 krio - bowiem utrata władzy rodzicielskiej była
    bezpośrednim skutkiem przysposobienia.
    Przeciw: Względy słuszności.

    co myślicie?

    marcin

    ps. gdyby kogoś wzięło na moralizowanie - problem jest wymyślony przy
    przeglądaniu krio. :-)

  • 2. Data: 2003-01-30 13:29:11
    Temat: Re: rozwiązanie przysposobienia - skutki
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 3. Data: 2003-01-30 13:29:34
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> wrote in message
    > krio mówi:
    >

    > Za: Treść art. 126 krio - bowiem utrata władzy rodzicielskiej była
    > bezpośrednim skutkiem przysposobienia.

    Wg. mnie nie - zgoda na utratę była przesłanką przysposobienia. Świadome
    działanie rodzica bilogoicznego a nie zdarzenie prawne w postaci
    przysposobienia. NIe można według mnie uznać utraty władzy rodz. za "skutek"

    Depi.

  • 4. Data: 2003-01-30 16:05:08
    Temat: Odp: rozwiązanie przysposobienia - skutki
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Surowiec <s...@d...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:01bd01c2c846$aef7da60$a740200a@zm...
    > krio mówi:
    >
    > Art. 126. § 1. Z chwilą rozwiązania stosunku przysposobienia ustają jego
    > skutki.

    a ja na to :-) art. 125 k.r.o oraz 131 k.r.o na reszte chyba nie musze
    odpowiadać?

    Sandra

  • 5. Data: 2003-01-30 17:13:37
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > dyskusyjnych napisał:01bd01c2c846$aef7da60$a740200a@zm...

    > a ja na to :-) art. 125 k.r.o oraz 131 k.r.o na reszte chyba nie musze

    W ogóle nie musisz - to wolna grupa dyskusyjna. Nic jednak z tego co
    powiedzialas nowego nie wynika. A dla oceny 'skutku' przysposobienia to
    relewantny jest chyba art. 121 kro ( 125 daje mozliwosc rozwiazania - to juz
    chyba wiedzielismy zaczynajac temat, nie? )

    Depi.

  • 6. Data: 2003-01-30 17:18:35
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    A tak ogólnie, to im dluzej sie zastanawiam, tym bardziej nie wiem ( im
    dluzej Puchatek zagladal do chatki Prosiaczka...) :-)

    Depi.

  • 7. Data: 2003-01-30 21:23:12
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b1bm6c$vl$...@n...tpi.pl...

    > "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message
    > W ogóle nie musisz - to wolna grupa dyskusyjna.

    nie zrozumiałes sensu mojego pytania i do kogo było szczególnie skierowne
    :-)

> [...]
    juz
    > chyba wiedzielismy zaczynajac temat, nie? )

    pytanie dot. czy biologicznemu ojcu przysługuje władza skoro w myśl art.126
    k.r.o dokonano przysposobienia ...tak i wiec moje cześciowe pytania
    skierowane /powiadam w części dopiero postawione/ z zapytaniem skierowane
    były do rozważenia,przemyśleń a co do komentarza wolna grupa tak się składa
    ,że na tyle jestem świadoma :-)

    Sandra

  • 8. Data: 2003-01-31 07:36:14
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : a ja na to :-) art. 125 k.r.o oraz 131 k.r.o na reszte chyba nie musze
    : odpowiadać?

    obawiam się że musisz - może to z braku kawy, ale nie widzę odpowiedzi
    (chyba żę chodzi o ostatnie zdanie - bo jeśli tak, to wszystko jasne :) )

  • 9. Data: 2003-01-31 07:39:15
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    jeśłi dobrze rozumiem twoje intencje Sandro, to odpowiedź, brzmi nie. 126 §
    1 in fine
    Jeżeli sąd może orzec o utrzymaniu obowiązku alimentacyjnego, to znaczyłoby
    że stosunek przysposobienia calkowicie zastępuje stosunek prawny łączący
    biologicznego rodzica z małoletnim.

    prawidłowo myślę?

  • 10. Data: 2003-01-31 07:49:43
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Surowiec <s...@d...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:010901c2c90b$ac30fcb0$a740200a@zm...

    a kogo miałes na myśli pytając "a co z tamtym ?

> [...]
    znaczyłoby
    > że stosunek przysposobienia calkowicie zastępuje stosunek prawny łączący

    oczywisci wiedziała,że mnie nie zawiedziesz z chwilą przysposobienia ustają
    wynikające z pokrewieństwa prawa i obowiązki przysposobionego wzgledem jego
    krewnych i odwrotnie a w szczególności wygasają wzajemne prawa i obowiązki
    alimentacyjne oraz wzajemne prawa do dziedziczenia art.936 § 2 k.c

    Sandra