    From: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: instrukcje obslugi faktury po ludzku
    Date: Tue, 26 Sep 2006 17:30:03 +0200

    vertret napisał(a):
    > Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał w
    > wiadomości news:efb6mg$nkh$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Faktura przesłana mailem w postaci pliku doc, pdf, jpg lub jakimkolwiek innym
    > nie jest dokumentem elektronicznym. Jest normalnym dokumentem papierowym, bo co
    > za różnica, czy wyjdzie z drukarki oddalonej 10 metrów od biurka księgowej, czy
    > też oddalonej 1000 km.

    Dokument przekazany w formie umozliwiajacej przechowywanie w formie
    cyfrowej jest dokumentem elektronicznym.
    To ze ja takowa fakture ewentualnie moge wydrukowac, to juz jest tylko
    moja dobra wola.

    Pozatym mozliwosc sfalszowania dokumentu przeslanego droga elektroniczna
    jest niepomiernie wieksza niz dokumentu papierowego. Stad obostrzenia,
    zreszta z tego co pamietam jest jest to dosc dobrze opisane w ustawie o
    podpisie elektronicznym i rozporządzeniach towarzyszacych.

    Kwestia sporna jest jak dotychczas kwalifikacja dokumentu jako
    elektronicznego. I o to sie toczy cala batalia.

    A ogolnie jak zwykle o koszty.
    Firma chce oszczedzac na papierze, tonerze, wysylkach to wysyla e-mailem
    faktury. Moim zdaniem, zawsze na odczepne odbiorca moze powiedziec ze
    nie ma mozliwosci wydrukowania takowej faktury... (brak drukarki, FDD,
    nagrywarki itp)...

    pozdrawiam,
    Przemek O.