  • 1. Data: 2008-01-04 20:42:25
    Temat: import do EU towaru Made in EU i vat?
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    Czy może wam cos wiadomo o nowych przepisach celnych obowiązujących
    od 1 Stycznia 2008?

    Interesuje mnie miejsce produkcji towaru.

    Czy jeżeli kupuję coś w USA przez internet, czy doliczą mi VAT
    jeżeli towar jest Made in Europe?

    Rafał

  • 2. Data: 2008-01-04 23:06:24
    Temat: Re: import do EU towaru Made in EU i vat?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Rafal Franczak pisze:

    > Czy jeżeli kupuję coś w USA przez internet, czy doliczą mi VAT
    > jeżeli towar jest Made in Europe?

    Teoretycznie zawsze zapłacisz VAT. Importując z USA VATu nie płacisz
    przy wysyłce, więc zapłacisz go przy odbiorze. Importując z EU z reguły
    płacisz VAT przy wysyłce, więc nie płacisz do w PL po raz drugi.

    M.

  • 3. Data: 2008-01-05 00:13:12
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    > przy wysyłce, więc zapłacisz go przy odbiorze. Importując z EU z reguły
    > płacisz VAT przy wysyłce, więc nie płacisz do w PL po raz drugi.

    A bo mi ktoś bajdurzył, że się od 1 stycznia 2008 coś zmieniło.
    I tak wolałem się upewnić.

    Rafał