  • Data: 2008-07-31 00:22:57
    Temat: Re: ile nalezy trzymac rachunki?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 Jul 2008, Mar wrote:

    > 2 lata.

    Optymista.
    Reprezentanci wersji "trzymać wszystko" już byli, to może zapodam
    nie wzięty dotąd pod uwagę powód "dlaczego".
    Otóż pytanie było o "prąd, gaz i tym podobne", prawda?

    No to rozstrzygające jest pytanie, czy otrzymujemy informację, że
    na dany dzień NIE MAMY ŻADNYCH ZOBOWIĄZAŃ.
    Jak jej nie ma... to przykład.

    Gościu płaci, płaci, płaci.
    Przychodzi wezwanie do zapłacenia długu. 121,21 groszy.
    Ale niby jak?? - tu są kwity za dwa lata, spadać proszę ;)
    A odpowiedź jest prosta: trzy lata temu nie zapłacono w maju
    za kwiecień 110 zł. No to wpłatę za maj (do zapłacenia w czerwcu)
    zaliczyliśmy za kwiecień. Plus odsetki.
    No i za maj brakło 110 zł (plus odsetki).
    No tośmy je potrącili z wpłaty za czerwiec (do zapłacenia
    w lipcu). Ale TEŻ 110 zł (plus odsetki) brakowało... :P

    ...no i dziś jest te 121,21. Długu za zeszły miesiąc, wcale
    nie za "trzy lata temu wstecz"!

    Przypomnę: wskazanie konkretnego świadczenia (451 KC) dotyczy
    *różnych* świadczeń, prawda? A nie jedenego świadczenia pt. "ciągła
    dostawa wody".
    Tak to szło? ;)

    pzdr, Gotfryd