  • 21. Data: 2006-03-28 06:35:06
    Temat: Re: ile jeszcze takich umów na czas określony ? [OT]
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Ja rozmawiałem o art. 24(1) ty najwidoczniej wrzuciałes bez ostrzeżenia
    > uwagę nie na temat wątku.

    Oczywiście 25 (1) kp.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 22. Data: 2006-03-28 11:09:23
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e0alh0$mk3$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > A jeśli jest to ta sama osoba fizyczna to cały czas jest to ten sam
    > przedsiębiorca (firma).
    To była spółka cywilna (teraz już zdaje się nie ma spółek cywilnych, tylko
    jakoś inaczej się to nazywa?), dwóch kolesi prowadziło działalność
    sprzątanie pomieszczeń, mycie witryn i takie tam podobne. Rozwiązali spółkę,
    założyli drugą, pani pracownica odeszła z ciążą i kwitkiem.

    > Zdolność prawna. PPH Jan Kowalski->likwidacja, a potem powstanie Usługi
    > Transportowe Jan Kowalski to ta sama osoba fizyczna (z punktu widzenia
    > prawa cywilnego , pracy), a co a co tym idzie przedsiębiorca, i czasowe
    > zaniechanie działalności gospodarczej nic nie da, bo to Jan Kowalski
    > jest cały czas podmiotem praw i obowiązków.
    Dlaczego likwidację nazywasz czasowym zaniechaniem?
    Gdzie o tym czytać (przepisy)?

  • 23. Data: 2006-03-28 12:55:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > sprzątanie pomieszczeń, mycie witryn i takie tam podobne. Rozwiązali spółkę,
    > założyli drugą, pani pracownica odeszła z ciążą i kwitkiem.

    Akurat spółka cywilna też nie ma osobowości prawnej, a podmiotem praw i
    obowiązków są jej wspólnicy. Więc pani miała wygarną sprawę.

    > Dlaczego likwidację nazywasz czasowym zaniechaniem?

    Bo osoba fizyczna nie może się zlikwidować.

    > Gdzie o tym czytać (przepisy)?

    art. 8, art. 33 i następne KC
    Polecam również moją pracę magisterską "Charakter prawny spółki cywilnej" ;)

  • 24. Data: 2006-03-28 20:11:16
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e0bbod$8ms$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Więc pani miała wygarną sprawę.
    Dziwne. Ale na tym sie nie znam, więc nie gadam, tylko sobie poczytam.

    > Bo osoba fizyczna nie może się zlikwidować.
    Jak to?? A niejaki Sekuła przecież strzelił sobie w głowę i potem jeszcze
    dla pewności 2 razy w serce. ;)

    A gdzie ona jest dostępna?

    Jotte