  • 1. Data: 2006-03-24 20:34:30
    Temat: Re: prawo oruchu drogowym a firma ochroniarska i napad na jubilera.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    PiotRek [###b...@g...pl.invalid.###] napisał:

    > No ale nad czym tu się zastanawiać? Przecież nie mają prawa
    > przekraczać dozwolonej prędkości.

    No to takie oczywiste dla mnie wcale nie jest. Mimo wszystko
    przekroczenie formalnego zakazu jest mniejszy dobrem prawem
    chronionym, niż łup zabrany przez napastników.

    > 30 (albo 25) minut policja ich "maglowała"?

    Nierealne. Policjanci po uzyskaniu informacji o napadzie pojadą z
    ochroniarzami do tego sklepu. Kwestię mandatu spokojnei można
    ewentualnie uregulować później.

    > To nie ma nic do rzeczy.

    Tu się zgodzę.

    > No to by zastali trupy.
    > Nie ma możliwości podłączyć alarmu do policji?

    Obecnie nie ma. W niektórych miastach istnieją stare systemy którymi
    popodłączane są banki.

  • 2. Data: 2006-03-24 20:36:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    barakuda [###b...@o...pl.###] napisał:

    W praktyce policjanci poinformowani przez ochroniarzy o napadzie
    raczej pojadą z nimi do tego sklepu, niż będą bawić się w
    legitymowanie. Kwestia mandatu ewentualnie zostanie załatwiona
    później, choć uważam, że spokojnie można uznać, że załoga
    interwencyjna będzie działać w stanie wyższej konieczności poświęcając
    dobro prawne o mniejszej wartość (formalny zakaz przekroczenia
    prędkości), na rzecz dobra o wyższej wartość (ochrona przed napadem).

  • 3. Data: 2006-03-24 21:36:41
    Od: "barakuda" <b...@o...pl>

    co sądzicie o takiej sprawie :
    jest firma ochroniarska ,która prowadzi tak zwany monitoring i fizyczną
    ochronę obiektów.
    Dla wyjaśnienia wygląda to tak: w sklepie jubilerskim- dużym-jest sytem
    czyjników itp.:Na stanowisku kierowania w firmie jest odbiór sygnałów i
    grupa interwencyjna ,która jest uzbrojona w broń krótką i długą - wykonuje
    rownież konwoje bankowe.
    na stanowisku kierowania jest alarm - napad - dyspzytor wysyła grupę
    interwencyjną która jadąc do zgłoszonego napadu przekracza prędkość w
    mieście i jedzie ponad 90 km ,na trasie stoi patrol policji który zatrzymuje
    jadący samochód z uzbrojonymi ochroniarzami i legitymuje kierowcę /też jest
    nim uzbrojony ochroniarz/ ,a nastęonie sprawdza trzeźwoość i wypisuje mandat
    ,żadne tłumaczenia nie odnoszą skutku.Ggrupa interwencyjna do sklepu
    przyjeżdża po 35 minutach.Dodam ,że ochroniarze są umundurowani ,samochód
    jest wyraźnie oznakowany emblematami firmy ,ochroniarze mają wszelkie
    nezbędne dokumenty - a dla ciekawości policjanci nie sprawdzali czy
    ochroniarze mający przy sobie broń maja pozwolenia.
    na całe szczęście sprawcą "napadu" okazał się piany koleś z którym
    przechodnie sobie poradzili no i zastanawiam się, a gdyby tak ochoniarze
    przyjechali i zastali trupy ?
    ciekawy jestem jak nasze prawo poradziło by sobie z tym problemem no bo taki
    samaochód nie jest pojazdem który " ma prawo używać koguta"

    barakuda

  • 4. Data: 2006-03-24 21:54:08
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "barakuda" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Dodam ,że ochroniarze są umundurowani ,samochód
    > jest wyraźnie oznakowany emblematami firmy ,ochroniarze mają wszelkie

    To nie ma nic do rzeczy.

> [...]

    > ciekawy jestem jak nasze prawo poradziło by sobie z tym problemem no bo taki
    > samaochód nie jest pojazdem który " ma prawo używać koguta"

    Ja tu nie widzę żadnego problemu.

    Piotr

  • 5. Data: 2006-03-24 22:07:24
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > ciekawy jestem jak nasze prawo poradziło by sobie z tym problemem no bo
    > taki
    > samaochód nie jest pojazdem który " ma prawo używać koguta"
    sam sobie odpowiadasz. nie jest uprawniony do sygnalizaji switlnej lub
    dwiekowej.
    przekroczyl predkosc. policja miala obowiazek go sprawdzic.

    leon
    --
    Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
    Spiewaczka

  • 6. Data: 2006-03-24 23:14:35
    Od: "barakuda" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:e01r2d$dmb$1@nemesis.news.tpi.pl
    > PiotRek [###b...@g...pl.invalid.###] napisał:

    > Nierealne. Policjanci po uzyskaniu informacji o napadzie pojadą z
    > ochroniarzami do tego sklepu. Kwestię mandatu spokojnei można
    > ewentualnie uregulować później.
    No więc tak :
    wszystko co napisałem jest prawdą, a nie wymysłem z wyjątkiem tego ,że :
    nie był to skep jubilerski tylko zakład jubilerski ale to chyba niema
    żadnego zanczenia.Wyobraź sobie Robercie - policjanci nie pojechali i nie
    wezwali w czasie całej tej kontroli pomocy ,nie powiadomili dyżurnego.
    barakuda

  • 7. Data: 2006-03-24 23:25:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    barakuda wrote:

> [...]
    > żadnego zanczenia.Wyobraź sobie Robercie - policjanci nie pojechali i nie
    > wezwali w czasie całej tej kontroli pomocy ,nie powiadomili dyżurnego.

    Spisać dane, donieść zwierzchnikowi (i prasie ;) )

  • 8. Data: 2006-03-24 23:27:23
    Od: "barakuda" <b...@o...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e01pq5$kgn$1@inews.gazeta.pl
    > Użytkownik "barakuda" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie ma możliwości podłączyć alarmu do policji?
    Oczywiście to jest grupa dyskusyjna więc każdy może zaberać głos ,alle albo
    wcale nie zansz się na przepisach i nie masz "zielonego pojęcia o czym
    piszesz " albo żartujesz ,albo zadajesz pytania bo chcesz sięcoś dowiedzieć
    wieć Ci odpowiem
    Policja w ten sposób nie chroni obiektów z wyjątkiem prawem określonych a
    zakład jubilerski nie jest takim obiektem.Zresztą chyba w żadnym państwie
    tak obiektów nie chroni.jak to sobie wyobrażasz w mieście jest 100 sklepów z
    z bardzo drogim towarem i co wszystkie mają byc podłaczone do policji ,no a
    gdzie banki ,i inne ważne obiekty

    > Ja tu nie widzę żadnego problemu.
    ja widzę ponieważ jest w Polsce jest prawo zezwalające na prowadzenie
    działalności "ochroniarskiej" - jest stosowna ustawa, daje stosowne
    uprawnienia ochroniarzom ,łacznie z prawem użycia broni ,zezwala na
    zawieranie stosownych umów na świadczenie tego typu usług ,i tak dalej ,i
    tak dalej ........
    a nie rozwiązuje tak głupiego problemu
    barakuda

  • 9. Data: 2006-03-24 23:43:39
    Od: "barakuda" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:44247fe8$1@news.home.net.pl

    > Spisać dane, donieść zwierzchnikowi (i prasie ;) )

    Ostatecznie tak zostało zrobione

    barakuda

  • 10. Data: 2006-03-25 00:32:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    barakuda [###b...@o...pl.###] napisał:

    > wszystko co napisałem jest prawdą, a nie wymysłem z wyjątkiem tego
    ,że :
    > nie był to sklep jubilerski tylko zakład jubilerski ale to chyba
    niema
    > żadnego znaczenia.Wyobraź sobie Robercie - policjanci nie pojechali
    i nie
    > wezwali w czasie całej tej kontroli pomocy ,nie powiadomili
    dyżurnego.

    O ile relacja jest wierna, to uważam, że źle zrobili.