  • 1. Data: 2005-08-28 11:34:48
    Temat: ile będzie kosztował adwokat ?
    Od: -=SpiDer=- <s...@N...fm>

    Witam!

    Mam pierwszą sprawe jako oskarżony w moim życiu, chodzi o art 278 KK p.2
    . Po zapoznaniu się z aktami sprawy stwierdzam, że jestem troche
    wystraszony i czuje się nie pewnie, czuje że nie będe miał wiele na
    swoją obrone i nie wiem jak to robić aby odniosło skutek. Będe zmuszony
    chyba wziąść sobie adwokata i tu mam pytanie, ile coś takiego może mnie
    kosztować, na ile mam się przygotować. Jestem jeszcze studentem i musze
    wiedzieć czy moge sobie na to pozwolić. Dziękuje bardzo za pomoc i
    odpowiedź.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-28 12:15:24
    Temat: Re: ile będzie kosztował adwokat ?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    -=SpiDer=- napisał(a):

> [...]
    > kosztować, na ile mam się przygotować. Jestem jeszcze studentem i musze
    > wiedzieć czy moge sobie na to pozwolić. Dziękuje bardzo za pomoc i

    Adwokat min 1tys zl.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-08-28 15:29:43
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Mithos wrote:

    > Adwokat min 1tys zl.

    Moze sie oplacic, moze sie nie oplacic. art. 278 p.2 to hmmm paserstwo
    oprogramowania? czyli sprzedaz z zyskiem. Nie pamietam, ale cos mi sie
    obilo o uzy, ze kosztuje to na wstepie kare w wysokosci ilustamktornosci
    (2,5?) znalezionego softu...

    Pozdr

    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________
    http://www.fantastyka.com.pl/forum/index.php .. NAJLEPSZA FANTASTYKA

  • 4. Data: 2005-08-28 15:33:25
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    mariposa doux <m...@g...pl> naskrobał/a w

    > Moze sie oplacic, moze sie nie oplacic. art. 278 p.2 to hmmm
    > paserstwo oprogramowania?

    Nie.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    A bus station is where buses stop. A train station is trains stop. On my desk is a
    work station...

  • 5. Data: 2005-08-28 16:12:42
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Goomich wrote:

    > mariposa doux <m...@g...pl> naskrobał/a w

    > Nie.

    A co?

    ---------
    Art. 278 [Kradzież]

    § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,

    § 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje
    cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.
    ---------

    korzysci majatkowe mozna tu uzyskac moim zdaniem na 2 sposoby

    pierwszy - prostszy i bardziej efektywny: kopiowanie i sprzedaz
    nielegalnego oprogramowania -szyli "pirat komputerowy" - czyli -
    paserstwo imho...

    drugi - wykorzystywanie oprogramowania do tworzenia dziel/oprogramowania
    sprzedawanego potem, np. stworzenie platnego, komercyjnego programu na
    bazie np. kompilatorow borlanda albo microsoftu ukradzionych a nie
    nabytych legalnie, lub tworzenie np. reklam, grafik na skradzionym
    sofcie typu Corel, photoshop...

  • 6. Data: 2005-08-28 17:00:48
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > A co?

    To co miałeś napisane przy numerze artykułu. Kradzież.

    Paserstwo masz w 292 i 293.

    > korzysci majatkowe mozna tu uzyskac moim zdaniem na 2 sposoby

    Korzyść majątkowa, to to, że nie płacisz za program.

    > pierwszy - prostszy i bardziej efektywny: kopiowanie i sprzedaz
    > nielegalnego oprogramowania -szyli "pirat komputerowy" - czyli -
    > paserstwo imho...

    Art. 293.

> [...]
    > microsoftu ukradzionych a nie nabytych legalnie, lub tworzenie np.
    > reklam, grafik na skradzionym sofcie typu Corel, photoshop...

    Przedmiotem ochrony art 278 jest prawo własności, a nie prawa autorskie.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Uwielbiam zapach PLONKa o poranku.

  • 7. Data: 2005-08-28 17:14:38
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Goomich wrote:

    > mariposa doux <m...@g...pl> naskrobał/a w

    > To co miałeś napisane przy numerze artykułu. Kradzież.
    >
    > Paserstwo masz w 292 i 293.

    Ano fakt. Ucze sie :)

    Swoja droga "§ 2. W wypadku znacznej wartości rzeczy, o której mowa w §
    1" to jak sie okresla "znaczna wartosc rzeczy" - tu programu
    komputerowego? Dla mnie np. znaczna wartosc mialby kazdy program powyzej
    tysiaca zlotych, np. MS Office (boze, dziekuje ci, ze nam dales
    OpenOffice ;)) natomiast hmm... wartosc takiego Oracle Enterprise to dla
    mnie ... zadna wartosc, choc w cennniku to kosztuje wiele, wiele
    tysiecy.

    > Korzyść majątkowa, to to, że nie płacisz za program.

    No jak kradne, to nie place. Faktem jest ;)

    > Przedmiotem ochrony art 278 jest prawo własności, a nie prawa autorskie.

    No to znaczy,z e kradziez musi byc fizyczna, tak? Bo tak mi sie teraz
    wydaje, skoro mowisz, ze to prawo wlasnosci. Przez skopiowanie
    nielegalnie programu/sciagniecie z sieci naruszam prawo wlasnosci - czy
    nie? Jak to sie interpretuje? Bo zrobienie kopi to jednak inaczej
    wyglada jak wlam do sklepu i kradziez pudelek...

  • 8. Data: 2005-08-28 17:28:44
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "-=SpiDer=-" <s...@N...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosztować, na ile mam się przygotować. Jestem jeszcze studentem i musze
    > wiedzieć czy moge sobie na to pozwolić. Dziękuje bardzo za pomoc i

    z tego co wiem nikt z tego paragrafu nie poszedl siedziec (zapewne
    dostaniesz w zawiasach). Szkoda kasy na adwokata. Zapewne bedzie tez jakas
    kara finansowa, jezeli zabezpieczyli ci komputer, zapewne oddadza go, ale to
    juz bedzie zlom (sprawy sie ciagna dosc dlugo).A tak z ciekawosci, jakim
    cudem cie zlapali? kupowles soft na allegro?

  • 9. Data: 2005-08-28 17:49:30
    Od: "chiniol" <p...@g...com>

    masz przeciez ustawawa definicje "znacznej" wartosci

  • 10. Data: 2005-08-28 18:13:16
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    chiniol wrote:

    > masz przeciez ustawawa definicje "znacznej" wartosci

    Art 115, par 5? "Mieniem znacznej wartości jest mienie, którego wartość
    w chwili popełnienia czynu zabronionego przekracza dwustukrotną wysokość
    najniższego miesięcznego wynagrodzenia. "

    To wynagrodzenie to brutto, czy netto? bo roznica dosc znaczna miedzy 13
    tys a 18 tys ?