  • 11. Data: 2010-07-14 11:51:32
    Temat: Re: gwarancja na nowy sprzet
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.WNT.4.64.1007141233380.1196@quad...

    > Nikt nie każe dawać rocznej gwarancji ani gwarantować w niej
    > że "rozpadnięcie sztumplikatora uprawnia do wymiany towaru na
    > nowy", ale w razie wymiany (i to niezależnie, czy gwarantowanej
    > czy wynikłej z wyboru gwaranta) - termin mierzymy się na nowo!

    http://www.crn.pl/artykuly/archiwum/2003/1/gwarancja
    -to-nie-bumerang

    Kon

  • 12. Data: 2010-07-14 17:43:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1007141233380.1196@quad Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Ale to nie znaczy, że skutki zobowiazań są dobrowolne.
    Przy czym nie znasz pełnych zapisów dobrowolnie podjętego zobowiązania.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2010-07-14 17:47:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i1jtmu$6q2$2@news.onet.pl jureq
    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> pisze:

    > Kodeks Cywilny
    Moim zdaniem KC nie dotyczy sprzedaży konsumenckiej, bo tę reguluje ustawa
    "konsumencka".
    Podobny casus znalazł się np. w orzeczeniu SN, które stwierdza, że sprawy
    zatrudnienia nauczycieli określa w sposób wystarczający i zupełny KN zatem
    KP nie ma w tej kwestii zastosowania.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2010-07-14 20:22:49
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > zatrudnienia nauczycieli określa w sposób wystarczający i zupełny KN zatem KP

    O niestosownaiu art. 581 KC jest wprost wspomniane w art. 1.4 ustawy
    konumenckiej.

  • 15. Data: 2010-07-15 07:11:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jul 2010, Jotte wrote:

    > Przy czym nie znasz pełnych zapisów dobrowolnie podjętego zobowiązania.

    A z tym się w 100% zgadzam - tyle, że zastrzeżenie działa w obie
    strony, zacząć należy od treści gwarancji :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2010-07-15 07:12:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jul 2010, Konrad wrote:

    > http://www.crn.pl/artykuly/archiwum/2003/1/gwarancja
    -to-nie-bumerang

    IMO postawiona teza o "świetle prawa", jest (w świetle sąsiednich postów
    wskazujących na wyłączenie w ustawie "konsumenckiej") umiarkowanie
    prawdziwe (znaczy prawdziwe tylko przy sprzedaży konsumenckiej).

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2010-07-15 09:01:38
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 14 Jul 2010 12:33:13 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Napisałeś tak, że nie można Ci od ręki przyłożyć ;) (przezorność popłaca :))
    > bo rzeczywiscie zależy od gwaranta, ale *PRZED* wydaniem gwarancji, a nie
    > *PO* reklamacji.
    > Jak gwarant napisze, że w razie usterki "X" wymienia na nowy, to ma
    > wymienić i basta, a nie zawracać głowy naprawą :|

    No tak - zalozylem oczywiscie ze klient dostaje jakas karte gwarancyjna z
    wyszczegolnionymi warunkami gwarancji, jak jest wiekszosci przypadkow
    zwlaszcza z drozszym sprzetem, i kupujac towar,wie na co sie decyduje i na
    jakich warunkach. Jesli sprzedawca takiej karty nie da, to coz. Bywaja tez
    upierdliwi klienci:)
    Oczywiscie optymalnym rozwiazaniem dla sprzedawcy jest realizowanie gwarancj
    przez producenta.

    > Towar z gwarancją to też są koszty.
    > Już kiedyś opłaciło mi się że miałem nieco droższe harddyski do peceta
    > (na rynku były te same modele z gwarancją rok i 3 lata, te drugie nieco
    > droższe).

    Ano byl taki okres. Na szczescie juz wrocilo do normy i dyski maja 3-5 lat
    gwarancji. Przy czym Seagate ma ciekawa strategie - mzesz realizowac
    gwarancje bezposrednio u nich, i dostajesz dysk "factory refurbished" -
    wyglladajacy jak nowka, ale z inna charakterystyczna naklejka

    --
    Mark

  • 18. Data: 2010-07-15 15:38:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1007150910310.3232@quad Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > A z tym się w 100% zgadzam - tyle, że zastrzeżenie działa w obie
    > strony, zacząć należy od treści gwarancji :)
    Cudowny wniosek. :)
    A co ja tu napisałem?

    --
    Jotte