    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: groźby karalne?
    Date: Mon, 9 Dec 2002 14:11:56 +0800

    In article <at18de$lom$1@news.tpi.pl>, ssj5 wrote:
    > X bedzie odpowiadal jedynie za przestepstwo popelnione w stosunku do Pana A.
    > zreszta masz przyklad pytajacego Grzegorza - uwaza to za zart - nie mamy
    > wiec przestepstwa. gdyby uwazal, ze to sa grozby, ktore wzbudzaja w nim
    > uzasadniona obawe, ze zostana spelnione - mielibysmy przestepstwo. a wiec
    > najwazniejsze jest subiektywne odczucie zagrozonego.

    Sory, to ja kompletnie nie rozumiem na jakiej podstawie sad moze ocenic
    stopien uzasadnienia obawy grozby karalnej. Przeciez ludzie sa rozni i
    ktos moze sie bardzo przejac slowami ktore u 95% spoleczenstwa wywolaja co
    najwyzej usmiech politowania. To raz, a dwa, to skoro to polega na
    subiektywnym odczuciu to ja moge np. publicznie powiedziec "wykastrowalbym
    drania co projektowal te kuchenke" (podobne rzeczy mowi sie praktycznie
    codziennie), a projektant tej kuchenki stwierdzi ze sie tym cholernie
    przejal i poczul sie bardzo zagrozony. Jak sad ma niby ocenic prawdziwosc
    subiektywnych odczuc danej osoby?

    --
    Marcin