  • Data: 2012-11-22 10:58:52
    Temat: Re: gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
    Od: Marek <.@.> szukaj wiadomości tego autora

    Arek wrote:
    > Ale Ty nam chcesz zabronić jedzenia GMO.

    Jak na razie to "ty" chcesz uniemożliwić "im" podejmowania decyzji na
    podstawie ich woli. Nie jestem przeciwnikiem GMO ale rozumiem sytuację,
    że ktoś chce sam decydować o tym co je. Nie widzę problemu, aby
    producenci żywności, którzy zdecydują się na używanie półproduktów
    modyfikowanych genetycznie, zwyczajnie o tym napisali na opakowaniu. Jak
    idę do sklepu i widzę, że jeden ser ma 40% tłuszczu a inny 10% to
    podejmuję na podstawie tego decyzję o zakupie. Podobnie ma dla mnie
    znaczenie oznakowanie klasyfikacji jaj. Nie muszę tłumaczyć się ze
    swojej decyzji nikomu.

    Samo oznakowanie GMO nie jest problemem. W dyskusji nad tym problemem
    jest to, że jeśli ten, który nie chce jeść GMO o tym powie to od razu
    pojawia się nagonka, że jest głupi, zacofany i nie rozumie, że to nie
    szkodzi. Może i nie szkodzi, może i on nie rozumie, ale to jego święte
    prawo...

    Dlatego jako nie-przeciwnik GMO jestem przeciwny brakowi oznakowań. Dziś
    antagonistom GMO zamyka się usta, jutro być może mi z innego powodu.
    Wolność wyboru jest dla mnie ważniejsza i nie przeszkadza mi, że ktoś
    inny chce wiedzieć co je. Ja też chcę wiedzieć.

    Marek