  • Data: 2007-09-18 23:06:38
    Temat: Re: głosowanie przez internet
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 18 września 2007 22:26
    > (autor mvoicem
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fcpci3$90g$2@nemesis.news.tpi.pl>):

    > No chyba że taki anonimowy klucz by był do kilku głosowań....

    Problem w tym, co będzie jeżeli taki klucz zgubisz?. Nie możesz go
    unieważnić, bo nigdzie nie jest on przypisany do ciebie. W takim wypadku,
    do końca życia ktoś głosuje dodatkowo, i nie bardzo wiadomo który głos
    unieważnić.

    Możesz mieć dostawać razem z kluczem klucz unieważniający, ale znowu co w
    przypadku kiedy klucz unieważniający wycieknie lub go utracisz? (ja w swoim
    życiu straciłem 2x klucz prywatny pgp - mam w backupach jakieś 1gb
    zaszyfrowanej poczty która już tylko do skasowania się nadaje ;) )

    > Tylko jest jeszcze problem taki: Jak zagwarantujesz, że wydawca kluczy nie
    kombinuje?

    Sprawdzając każdorazowo czy głos który zarejestrował system wyborczy zgadza
    się z głosem który oddałeś, jesteś w stanie to monitorować.

    p. m.