  • 1. Data: 2007-01-15 20:17:40
    Temat: gdzie wniesc o kasacje? po oddaleniu apelacji
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Witam,
    oddalił Sąd Okegowy we Wrocławiu apelację złożoną przeze mnie od wyroku Sądu
    Rejonowego.
    Gdzie mam złożyć kasację?
    Jak posępować w tej sytuacji?
    Dziękuję.
    Joanna

  • 2. Data: 2007-01-15 20:25:45
    Temat: Re: gdzie wniesc o kasacje? po oddaleniu apelacji
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Joanna" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > oddalił Sąd Okegowy we Wrocławiu apelację złożoną przeze mnie od wyroku
> [...]

    Jaka to sprawa, o co i jaka jest ewentualnie wartość przedmiotu sporu, może
    być tak że kasacja w ogóle nie przysługuje. Dodam jeszcze, że bez
    profesjonalego pełnomocnika jej nie wniesiesz, więc i tak musisz się do
    niego udać, on powie co i jak.

    --
    p09v

  • 3. Data: 2007-01-15 22:35:23
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Wartość sporu ok. (750 + koszty, odsetki) razem 1500zł.
    ZOZ żąda za udzielnoną pomoc. Nie posiadałam ubezpiecznia, ponieważ
    pracowałam na umowę o dzieło(redakcja) zarabiając ok. 200zł, a wówczas
    składka zdrowotna wynosiła ok. 180zł.
    (Absurdalnie nie pracując, będąc na bezrobociu miałabym ubezpieczenie)
    Chcę napisać do RPO.
    Sugerowano mi również kasację wyroku, jednak nie wiem jakie kroki mam
    poczynić w tej sprawie.
    Czemu powinnam mieć profesjonalnego pełnomocnika? Bez niego nie mogę wnieść
    o kasację???
    Pomocy. Dziękuję z góry za wszelkie rady.

    Pozdr, Joanna

  • 4. Data: 2007-01-15 22:37:58
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Sugerowano mi również kasację wyroku, jednak nie wiem jakie kroki mam
    > poczynić w tej sprawie.

    W tej chwili rzeczywiści epozostaje RPO lub Prokurator Generalny, bo Tobie
    kasazja nie przysługuje z uwagi na zbyt niską wartość przedmiotu sporu.

    > Czemu powinnam mieć profesjonalnego pełnomocnika? Bez niego nie mogę
    > wnieść
    > o kasację???

    Bo tak stanowi kpc - kasację musi wnieść adwokat lub radca prawny.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 5. Data: 2007-01-15 22:43:03
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Właśnie poczytałam o kasacji min.
    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=20086 i
    faktycznie kpc mówi o profesjonalnym pełnomocniku.

    > W tej chwili rzeczywiści epozostaje RPO lub Prokurator Generalny, bo Tobie
    > kasazja nie przysługuje z uwagi na zbyt niską wartość przedmiotu sporu.

    Czy jest szansa na pozytywne rozpatrzenie przez RPO?

    A Prokurator Generalny może zająć się tego typu sprawą??
    Proszę o rozwinięcie tematu.

    PS. Jestem mieszkanką Wrocławia, może mógłby ktoś z Państwa polecić mi
    prawnika.

    Dziękuję. J.

  • 6. Data: 2007-01-15 22:44:59
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Sugerowano mi również kasację wyroku, jednak nie wiem jakie kroki mam
    > poczynić w tej sprawie.

    Już po sprawie - kasacja nie przysługuje ze wzgl. na zbyt niską wartość
    przedmiotu sporu.

    > Czemu powinnam mieć profesjonalnego pełnomocnika? Bez niego nie mogę
    > wnieść
    > o kasację???

    Bo tak stanowi kodeks - może ją wnieść co do zasady tylko adwokat i radca
    prawny.

    Marcin.

  • 7. Data: 2007-01-15 22:46:11
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Czy jest szansa na pozytywne rozpatrzenie przez RPO?
    >
    > A Prokurator Generalny może zająć się tego typu sprawą??

    Trochę się zagalopowałem. RPO i PG też juz nie mogą:

    Art. 3982. § 1. Skarga kasacyjna jest niedopuszczalna w sprawach o prawa
    majątkowe, w których wartość przedmiotu zaskarżenia jest niższa niż
    pięćdziesiąt tysięcy złotych, w sprawach gospodarczych - niższa niż
    siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych, a w sprawach z zakresu prawa pracy i
    ubezpieczeń społecznych - niższa niż dziesięć tysięcy złotych. Jednakże w
    sprawach z zakresu ubezpieczeń społecznych skarga kasacyjna przysługuje
    niezależnie od wartości przedmiotu zaskarżenia w sprawach o przyznanie i o
    wstrzymanie emerytury lub renty oraz o objęcie obowiązkiem ubezpieczenia
    społecznego.

    Marcin.

  • 8. Data: 2007-01-15 22:53:57
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    > Już po sprawie - kasacja nie przysługuje ze wzgl. na zbyt niską wartość
    > przedmiotu sporu.

    Czyli nie mam już żadnych środków odwoławczych? Obecnie jestem osobą
    bezrobotną. Komornik umorzył sprawę, bo miałam niskie dochody. Jednocześnie
    stwierdził, że może dochodzić swoich praw przez okres 10 lat od daty wydania
    wyroku.

    Nie mogę zwrócić się do RPO?Czemu?

    Dla kogoś 1500zł może stanowić małą sumę, dla mnie jednak nie.
    Z wykształcenia jestem nauczycielem, nie mogę znaleźć pracy?
    Jak mam spłacić ten dług w tej sytuacji, poza tym nie chce przez 10 lat żyć
    w stresie... a odsetki rosną.

    J.

  • 9. Data: 2007-01-15 23:01:26
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

> [...]
    > Z wykształcenia jestem nauczycielem, nie mogę znaleźć pracy?
    > Jak mam spłacić ten dług w tej sytuacji, poza tym nie chce przez 10 lat

    Ze względu na niską wartość przedmiotu sporu. Spróbuj się dogadać co do
    umorzenia części długu, rozłożenia na raty, niestety w obecnej sytuacji nie
    da się wiele zrobić.

    --
    p09v