  • 21. Data: 2005-08-03 09:50:36
    Temat: Re: fotoradar>mandat>terminy DŁUGIE
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    w przypadku przyznania sie do winy (nie pisze o kombinacjach) sad grodzki
    zasadzi grzywne - o tym myslalem piszac kara.

    Znasz przypadki gdzie za proste wykroczenie policja nie dala prawa do
    monadatu kierujac sprawe do sadu grodzkiego pomimo ze winny swykrocznia sie
    przyznal ??

    Jesli nie ma obowiazku nalozenia mandatu i istnieje termin 30 dni po ktorym
    nie mozna juz nalozyc mandatu w takim razie ich istnienie jest w ogole bez
    sensu. A policja ma pelne pole do nierownego traktowania winnych wykroczenia
    wzgledem prawa co jest przeciez lamaniem podstawowych praw czlowieka.
    Kurde czlowiek ktory jedzie 15km/h wiecej niz powinien nie jest przestepca a
    nawet przestepcy maja swoje prawa. Samo nakazanie komus z takim wykroczeniem
    walania sie po sadach z ryzykiem ze sad uzna nieobecnosc jako kpine i
    zasadzi wyzsza grzywne niz wynikajaca z taryfikatora ( a moze to zrobic )
    ew. nie zwolni z kosztow sadowych jest jawnym nieproporcjonalnym karaniem
    winnego do popelnionego wykroczenia i jawnym dzialaniem na szkode skarbu
    panstwa (koszty sadowe, postepowania itp beda wyzsze niz adekwatna do czyny
    grzywna).
    Cale to zamieszanie wynikle z wprowadzenia fotoradarow ukazalo niewatpliwie
    luke prawna
    I nie potrzeba to zadnej drobiazgowej wiedzy prawnej by to widziec.
    Zle prawo to tez prawo, jednak mozna je zmienic i z czasem to sie z
    pewnoscia stanie.

  • 22. Data: 2005-08-03 14:15:50
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robcio" <r...@i...pl> napisał:

    >No przeczytaj !!!!
    Czytałem, ty też, tyle- czy naprawdę czegoś nie rozumiesz czy udajesz?

    >Pod warunkiem ze sie przyzna oczywiscie
    >NA wielu radarach twarz juz teraz widac wyraznie
    Raz jeszcze ;-)
    Narazie jesteśmy na etapie, że Góral otrzymał "zdjęcie z radaru".

    Nie ma mowy o przyznawaniu się, bo najpierw powinni go wezwać i
    dopiere wtedy, jeśli ustalą sprawcę, to mogą skierować wniosek do
    sądu, co ty twierdziłeś.
    Narazie dostał tylko zdjęcie i tylko zdjęcie (chyba, ze ty czytasz
    miedzy linijkami lub... jesteś Góral, ale zmieniłeś nick i wiesz to,
    czego Góral nie napisał.
    P.S. Tnij zbędny tekst, pisz na temat (czytaj netykietę)
    EOT

    Artur Golański

  • 23. Data: 2005-08-04 06:32:48
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    dobra.. zakladalem ze po otrzymaniu zdjecia idzie na policje przyznaje sie i
    pyta co dalej
    jesli nie oto chodzi i przyznac sie nie chce to co innego

  • 24. Data: 2005-08-04 07:26:08
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robcio" <r...@i...pl> napisał:

    >dobra.. zakladalem
    Należało to wyraźnie napisać (skąd mamy wiedzieć co 'zakładasz' ;-))

    >ze po otrzymaniu zdjecia idzie na policje przyznaje sie
    1. Zdjęcie otrzymał od SM, nie policji (znów nie czytasz wątku)
    2. Nikt go nie wzywał do stawienia się (gdzie, kiedy, w sprawie ?)
    3. Dlaczego nie założyć, że wyslanie zdjęcia bylo tylko formą
    pouczenia ? (Zdjęcie jest dowodem, więc nie wysyla się zdjęcia, ale
    wezwanie do stawienia się).

    I to by było (chyba) na tyle isn't it ?

    Artur Golański

  • 25. Data: 2005-08-06 12:18:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robcio napisał(a):
    > w przypadku przyznania sie do winy (nie pisze o kombinacjach) sad grodzki
    > zasadzi grzywne - o tym myslalem piszac kara.

    Genrelnie chodziło mi o to że twoje twierdzenie że sąd grodzki nie może
    dać więcej niż policja, która posługuje się taryfikatorem i jeśli do
    tego dojedzie to się należy odszkodowanie jest całkowicie bezsensowne i
    nieprawdziwe.

    > Znasz przypadki gdzie za proste wykroczenie policja nie dala prawa do
    > monadatu kierujac sprawe do sadu grodzkiego pomimo ze winny swykrocznia sie
    > przyznal ??

    Ja znam.

> [...]
    > wzgledem prawa co jest przeciez lamaniem podstawowych praw czlowieka.

    A co jest według ciebie tym łamanym podstawowym prawem człowieka które
    jest łamane? Odróżniasz prawa człowieka od prawa zagwarantowanych
    konstytucyjnie?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 26. Data: 2007-03-04 19:54:04
    Od: pmocna dłoń<w...@o...pl>

    Powyższe przekroczenie dozwolonej prędkości zostało zarejestrowane przy
    pomocy urządzenia samorejestrującego prędkość, tj. fotoradaru. Nie ulega
    wątpliwości, iż użycie fotoradaru celem rejestracji przekroczenia prędkości przez
    kierowców jest zadaniem z zakresu czuwania nad bezpieczeństwem i porządkiem
    ruchu na drogach oraz jego kontrolowaniem. Zgodnie treścią art. 129 ustawy
    Prawo o ruch drogowym (Dz.U. z 2005r., Nr 108, poz. 908 ze zm.) wśród
    podmiotów uprawnionych przez ustawodawcę do kontroli ruchu drogowego
    znajduję się Policja, Żandarmeria Wojskowa, Straż Graniczna oraz Inspekcja
    Transportu Drogowego. Z art. 11 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach
    gminnych (Dz.U. Nr 123, poz 779) wynika, że także straż miejska posiada
    uprawnienia w zakresie czuwania nad porządkiem i kontrolą ruchu drogowego w
    zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym. W art. 131 ustawy Prawo o
    ruchu drogowym zawarto delegację dla właściwego ministra, aby w akcie rangi
    podstawowej określił zasady wykonywania niektórych czynności z zakresu kontroli
    ruchu drogowego przez strażników gminnych. Następnie w §17 rozporządzenia w
    sprawie kontroli ruchu drogowego (Dz.U. Nr 14, poz. 144 ze zm.) określono
    katalog uprawnień straży miejskiej do wykonywania czynności z zakresu kontroli
    ruchu drogowego, który jest szerszy niż ten, który wynika z ustawy Prawo o ruchu
    drogowym &#8211; art. 130a ust. 4 pkt. 2, ust. 8 i ust. 9.
    Z tej przyczyny nie mapodstaw do stosowania przepisów § 17 ust. 1 pkt. 1 lit. c i
    §17 ust. 2 rozporządzenia Ministra Spraw wewnętrznych i Administracji z dnia 30
    grudnia 2002 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego (Dz.U. z 2003 r., Nr 14, poz.
    144 ze zm.). Skoro brak jest uprawnień straży miejskiej do przeprowadzania
    kontroli w w/w zakresie, to tym samym brak jest podstaw do żądania przez straż
    miejską udzielenia informacji, o których mowa w art. 78 ust. 4 ustawy z dnia 20
    czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz.U. z 2005 r. Nr 108,
    poz. 908 z późn. zm.). W związku z powyższym w świetle art. 17 § 3 k.pw. straż
    miejska nie jest uprawniona do składania wniosku o ukaranie w tym przedmiocie.
    Mając to na uwadze oraz wobec faktu wcześniejszego wszczęcia postępowania w
    przedmiotowej sprawie, postępowanie to w myśl art. 5 § 1 pkt. 9 kpw (Dziennik
    Ustaw 2001 nr 106 poz. 1148) wposepowanie przed sądem grodzkim zostanie
    umorzone

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 27. Data: 2007-03-05 15:34:31
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "pmocna dłoń" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (Dziennik
    > Ustaw 2001 nr 106 poz. 1148) wposepowanie przed sądem grodzkim zostanie

    Mając to na uwadze Straż Miejska czy Gminna prześle fotkę do zaprzyjaźnionej
    jednostki policji i ta chcąc nie chcąc będzie musiała zareagować.

    --
    Pzdr
    Leszek