  • 11. Data: 2003-05-13 12:53:48
    Temat: Re: fotografowanie policji - było w archiwume ale jeszcze...
    Od: "Kudłaty" <m...@S...pl>

    Przemek B wrote:

    > Pytanie - czy można fotografować policje ?
    > i jakie są podstawy prawne... a jak nie ma to jakie są podstawy że
    > mogę fotografować.

    A co grupowicze no to? szczególnie na podparcie wszystkiego przepisami na
    samym dole
    http://asik.blurp.org/krotkahistoria.txt

    --
    Mateusz (Kudłaty) Mirski [WRO]
    GG# 551221

  • 12. Data: 2003-05-13 15:42:54
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | A co grupowicze no to? szczególnie na podparcie wszystkiego przepisami na
    | samym dole

    Trzy osoby na tym zdjęciu to raczej nie zgromadzenie.
    Trudno też twierdzić, aby szeregowy strażnik miejski czy policjant był osobą
    powszechnie znaną.

    Jednak zastrzeżenia w tym przepisie odnoszą się do rozpowszechniania
    wizerunku. Nie ma tu nic o samym fotografowaniu.
    Czyli fotografować na własny użytek mogę każdego, rozpowszechniać fotografie
    nie wszystkich.

    Andrzej K.

  • 13. Data: 2003-05-13 15:51:16
    Od: "Kudłaty" <m...@S...pl>

    Oberfeldkurat wrote:
    > Trudno też twierdzić, aby szeregowy strażnik miejski czy policjant
    > był osobą powszechnie znaną.

    A czy onienie pełnią funkcji publicznych, jako policjant i strażniczka
    miejska?

  • 14. Data: 2003-05-13 16:06:21
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | A czy onienie pełnią funkcji publicznych, jako policjant i strażniczka
    | miejska?

    Ale napisane jest:

    Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych,

    Tym samym muszą być spełnione oba warunki łącznie:
    1. bycie osobą powszechnie znaną,
    2. wizerunek jest sporządzony w związku z pełnieniem funkcji.

    Warunek 2 jest spełniony, ale 1...?

    Andrzej K.

  • 15. Data: 2003-05-13 17:00:50
    Od: "Kudłaty" <A...@i...pl>

    Oberfeldkurat wrote:
> [...]
    > 1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    > pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności

    Tu się zoriętowałem :) nie ma to jak czytanie ze zrozumieniem :(((