    From: R2r <b...@m...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie i prawo
    Date: Wed, 26 Apr 2006 10:33:27 +0200

    Paweł Sakowski napisał(a):
    > Było, i to nie raz, i nie piętnaście. Fotografować wolno.

    Gdybym nie szukał, to bym nie pytał. Jakoś to, co znalazłem jest mało
    konkretne. Najwięcej jest informacji dot. tego, czego nie wolno
    fotografować w jakichś krajach egzotycznych. :-)
    A ja chciałbym konkretnie dowiedzieć się czego mi nie wolno fotografować
    w moim kraju i na podstawie czego, oraz kto może mi tego "legalnie"
    zabronić. Bo tak jak w podanym przez inicjatora wątku przykładzie, moim
    zdaniem była to raczej swego rodzaju napaść na fotografów przez nie
    mające do tego prawa osoby, którym wydaje się, że coś muszą i mogą.
    Tym bardziej, że zdjęcia satelitarne obiektów, które miały znaleźć się w
    tle zdjęć wykonywanych przez opisaną grupę, są dostępne w całym świecie
    wraz z np. dokładnym opisem pozycji.

    > Zabraniać też wolno. Ale tylko gdyby Sejm to zrobił miałoby to
    > jakiekolwiek znaczenie.

    Gdyby, gdyby. Chodzi mi o to, że jeżeli ktoś nie życzy sobie oglądania
    jego obiektów, to po prostu nie powinien na ich teren wpuszczać ludzi
    (oczywiście od zewnątrz z terenu ogólnie dostępnego to może sobie nie
    pozwalać, ale wewnątrz to pewnie ma jakieś prawa jako właściciel). A
    skoro wpuszcza i to tysiące dziennie, to dlaczego próbuje zabronić
    fotografowania. To trochę tak jakby ochrona próbowała wyrzucać ludzi z
    obiektów typu Galeria Centrum za to, że ze sobą rozmawiają. Skoro
    wyraźnych znaków świadczących o tym, że właściciel obiektu nie życzy
    sobie fotografowania brak, to ochrona nie ma podstaw do interwencji, gdy
    ktoś jednak pstryknie sobie jakieś fotki, prawda?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____