  • 1. Data: 2004-03-03 12:08:12
    Temat: formalizacja serwisu netowego...
    Od: " bauerkanos" <b...@g...pl>

    Witam wszystkich.
    Razem z kolegami prowadzimy od kilku ladnych lat pewien serwis internetowy. W
    chwili obecnej dostalismy pewna propozycje co do dalszego rozwoju tego
    serwisu. Razem z pewnymi osobami mamy stworzyc nowa firme ktora bedzie
    bardziej komercyjnie zajmowala sie prowadzeniem tego serwisu. My wnosimy
    aportem serwis, technologie i wiedze - druga strona daje kase.
    Sposrod nas (znacyz tych co teraz prowadza ta stronke) tylko jedna osoba
    pracuje na etacie - i zeby nie oddawac za darmo pieniedzy ZUSowi to ona ma
    byc naszym przedstawicielem w tej nowotworzonej firmie. W umowi spolki jest
    zapis ze ten kolega wnosi do niej aportem serwis. i w zamian za to obejmuje
    60% udzialow w niej. no i teraz zaczyna sie problem - bo 'miedzy soba' musimy
    podpisac jakies papiery, ktore unormuja cala sytuacje...
    Serwis ne jest niczyja wlasnoscia (tworzy go 5 pasjonatow i jest w sumie nasz
    wspolny), ale w momencie podpisania umowy spolki jest on wnoszony aportem
    niby jako wlasnosc tego co podpisal papiery... wiec moze zaistniec sytuacja
    ze za 2-3 lata okaze sie ze gosc bedzie nas chcial wyrolowac i zgodnie z
    prawem bedzie mogl to zrobic - nie jestesmy wspolwlascicielami spolki, on
    wniosl caly serwis...
    wiec musimy podpisac jakies papiery, ktore unormuja sprawe wspolwlasnosci
    serwisu i ew pozniejszego podzialu zyskow...

    niestety jestem informatykiem i nie wiem co i jak dalej... mam nadzieje ze
    jakos jasno to wytlumaczylem i ktos bedzie mogl mi/nam pomoc...

  • 2. Data: 2004-03-03 12:42:18
    Temat: Re: formalizacja serwisu netowego...
    Od: "Peter Riley" <m...@a...pl>

    Użytkownik " bauerkanos" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > pracuje na etacie - i zeby nie oddawac za darmo pieniedzy ZUSowi to ona ma
    > wiec musimy podpisac jakies papiery, ktore unormuja sprawe wspolwlasnosci
    > serwisu i ew pozniejszego podzialu zyskow...

    Albo zabiarasz legalnie z gwarancja albo nielegalnie, wiecej ale bez
    gwarancji. Wybor zawsze przedstawia sie podobnie, a decyzja nalezy do
    Ciebie...

  • 3. Data: 2004-03-03 12:43:24
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    >(...) ale w momencie podpisania umowy spolki jest on
    > (...)nie jestesmy wspolwlascicielami spolki,

    yyy... to ja nie rozumiem. To jestescie czy nie jestescie? Przeciez
    podpisujecie umowe spolki, wiec jestescie wszyscy wspolnikami. Na wypadek
    klotni czy podzialu zyskow, rozpadniecia sie paczki etc wystarczy w umowie
    spolki zapisac podzial mienia lub wzajemne zobowiazania w razie rozwiazania
    spolki lub wystapienia z niej wspolnika.

    Kwik

  • 4. Data: 2004-03-03 13:25:05
    Od: "bauerkanos" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > yyy... to ja nie rozumiem.

    wiedzialem ze namieszam :) postaram sie jeszcze raz jakos bardziej oglednie:

    - 5 kolegow tworzy serwis (A)
    - 2 kolejnych gosci ma kase (B)
    z polaczenia tego tworzy sie spolka cywilna (C) w sklad ktorej wchodzi: 2
    osoby z (B) - po 20% udzialow i przedstawiciel (A) - 60% udzialow...

    generalnie 60% udzialow w (C) jest do podzialu miedzy 5 ludzi tworzacych w
    tej chwili (A). jednak na przeszkodzie staje ZUS - gdy pracujesz to placisz
    tylko zdrowotne (ca. 100 zl mies) jak nie pracujesz pelny zus (ca. 600
    zl/mies)... od nas (A) tylko jeden gosc pracuje i ma oplacony juz zus... wiec
    zeby nie dawac za darmo zusowi co miesiac ok 2400 (4*600) wytypowalismy
    jednego z nas, ktory ma byc naszym reprezentantem w tej nowej spolce (C)...
    My tworzymy nieformalna grupe - po prostu jestesmy kolegami...

    W umowie spolki (C) jest zapis ze gosc obejmuje 60% udzialow, wnoszac serwis
    (wlasnosc po czesci kazdego z A)... i jak za 2 lata dojdzie do dzielenia
    zyskow spolki (C) to moze sie okazac ze osoby ktore w tej chwili tworza (A)
    zostana wyrolowane...

    sedno sprawy jest takie: miedzy soba (w grupie A) musimy podpisac jakies
    papiery, tak zeby unormowac prawo do wlasnosci serwisu oraz do udzialu w
    przyszlych zyskach spolki (C). nie wiem jak to zrobic, co podpisac itp...

  • 5. Data: 2004-03-03 13:48:15
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 3 Mar 2004 12:08:12 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, bauerkanos
    napisał(a):

    > Witam wszystkich.
    > Razem z kolegami prowadzimy od kilku ladnych lat pewien serwis internetowy.

    Rozumię, że jest to całkiem prywatne, niekomercyjne przedsięwzięcie

    > Sposrod nas (znacyz tych co teraz prowadza ta stronke) tylko jedna osoba
    > pracuje na etacie - i zeby nie oddawac za darmo pieniedzy ZUSowi
    [...]
    Gdzie pracuje - u was teraz? czy w nowej firmie ?

> [...]
    > 60% udzialow w niej. no i teraz zaczyna sie problem - bo 'miedzy soba' musimy
    > podpisac jakies papiery, ktore unormuja cala sytuacje...

    Przedstawicielem może być. Nie ma to nic wspólnego z udziałami w firmie.
    Jeżeli jednak postanowiono w umowie spółki tak jak napisałeś - to niestety
    wy jesteście "nikim"

    > Serwis ne jest niczyja wlasnoscia (tworzy go 5 pasjonatow i jest w sumie nasz
    > wspolny),
    [...]
    A z czego to wynika ? Jeżeli on wniósł serwis jako aport samodzielnie -
    przykro mi ale wam nic do tego. Dlaczego nie wnieśliście tego aportu
    wspólnie ?

    > wiec musimy podpisac jakies papiery, ktore unormuja sprawe wspolwlasnosci
    > serwisu i ew pozniejszego podzialu zyskow...

    Niestety nie ma takiej możliwości prawnej. IMO może być tylko umowa zawarta
    przez spółkę z wami o jakieś usługi ( aktualizacja serwisu, gromadzenie
    danych itp.).

    BTW: Kwestię współwłasności serwisu należało uregulować przed wniesieniem
    aportu. Teraz MZ jest trochę za późno.

    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    One of the best ways to persuade others is with your ears - by listening to
    them.

  • 6. Data: 2004-03-03 13:53:28
    Od: " bauerkanos" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Rozumię, że jest to całkiem prywatne, niekomercyjne przedsięwzięcie
    dokladnie

    > Gdzie pracuje - u was teraz? czy w nowej firmie ?
    zupelnie gdzie indziej - ma cieplutka posadke... i zus :)

    > BTW: Kwestię współwłasności serwisu należało uregulować przed wniesieniem
    > aportu. Teraz MZ jest trochę za późno.
    jeszcze nic nie zostalo podpisane... i teraz jest najlepszy moment na
    uregulowanie tego - niestety ani ja ani nikt inny nie wie w jaki sposob
    najlepiej to zrobic...

  • 7. Data: 2004-03-03 13:57:00
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    A dlaczego cywilna a nie z o.o.:
    A1, A2, A3, A4, A5 - po 12% kazdy
    B1, B2 - po 20 % kazdy
    (lub inne kombinacje)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 8. Data: 2004-03-03 14:05:24
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    > A dlaczego cywilna a nie z o.o.:
    > A1, A2, A3, A4, A5 - po 12% kazdy
    > B1, B2 - po 20 % kazdy
    > (lub inne kombinacje)

    bo do z o.o. potrzebujesz kapitalu o wartosci 50kpln a obsluga ksiegowosci i
    zalozenie jest po prostu duzo drozsza?
    MZ jesli juz to "dlaczego cywilna a nie jawna"

    Kwik

  • 9. Data: 2004-03-03 14:27:03
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 3 Mar 2004 13:53:28 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, bauerkanos
    napisał(a):

    > dokladnie

    > zupelnie gdzie indziej - ma cieplutka posadke... i zus :)

    A czy Wy macie też ciepłe posadki ???
    Bo jeżeli tak - to nikt z was będąc udziałowcem spółki cywinej nie będzie
    musiał płacić ZUS ( dopuki będzie zatrudniony ). Zostanie tylko opłacenie
    kasy chorych ( ok. 140 zł - dokładnie nie pamiętam ).
    Ale sprawa podziału zysków będzie jasna i klarowna.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    If you're going to do something, do it right.

  • 10. Data: 2004-03-03 14:50:23
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    > A czy Wy macie też ciepłe posadki ???

    Z tego co zrozumialem - nie maja, i na tym wlasnie polega problem

    Kwik