  • Data: 2004-06-23 21:21:18
    Temat: Re: fima windykacyjna - troszkę długie, ale nie za bardzo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cbbqv5$ogh$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Staszku! Ja nigdzie nie napisałem, ze długów nie można sprzedawać. Można,
    oczywiście że można. To znaczy przy zastrzeżeniu, że ostatnio GIODO
    twierdzi, że nie, ale chwilowo jest to kontrowersyjna teza i trudno
    powiedzieć, czy się utrzyma w odwołaniach.

    Mnie chodziło o to, ze firmy w celu zmniejszenia kosztów upraszczają ową
    procedurę. Na przykład nie informują dłużników o tym fakcie same, a czyni
    to windykacja. W tym wypadku można wykorzystać właśnie owo uproszczenie i
    "przejść im przez rozum" - jak to się u nas mawia. Firmy stosują
    uproszczenie, bowiem 99,99% klientów w ogóle nie wie, jak to powinno
    wyglądać. Albo wystraszą się i zapłacą windykatorowi, albo nie i akurat
    zawiadomienie dłużnika ma najmniejszą wagę.

    Zauważ, że mój sposób pozwala jedynie ominąć koszty firmy windykacyjnej.
    Bo uregulować należność trzeba. Większość dłużników chce uniknąć zapłaty w
    ogóle i tutaj im mój wybieg na nic się nie zda.