    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: filmy Divx z sieci itp.
    Date: Thu, 18 Sep 2003 13:11:10 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Mam wraażenie że może pojawiać się pewna logicnza niekonsekwencja
    między stwierdzeniem:

    > Wydaje mi się, że jest to nielegalne.

    a stwierdzeniem

    > Sam program p2p nie musi być zły, tak jak zły nie jest nóż. Winny
    jest
    > użytkownik.

    Skoro program nie jest winny a decyduje sposób korzystania z niego
    to także to o czym jest mowa w pierwszej części pytania nie będzie
    samo w sobie nielegalne.

    Konsekwentnie trzeba by stwierdzić że odesłanie (link) do ftp nie jest
    nielegalne bo samo istnienie serwera ftp nie zawsze przesądza o
    przestępstwie, przestepstwo pojawia się dopiero gdy korzystamy z ftp
    ściągając nieudostępnione przez autora utwory
    Samo odesłanie jak ten nóż nie będzie więc chyba zabronione.
    Tym bardziej że aby przypisać pomocnictwo należy wykazać że
    pomocnik (autor linku) chciał by sprawca popełnił przestępstwo. Sam
    link do serwera nie może o tym przesądzać, szczególnie o ile serwer
    zawiera nie tylko nielegalne ale także legalne pliki.

    -> http://usenet.pomocprawna.info