  • 11. Data: 2004-11-28 21:35:20
    Temat: Re: film na dysku a odpowiedzialność
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    news:cod359$otg$1@inews.gazeta.pl...

    Ściąganei filmów samo w sobie nie jest przestępstwem. Zaczyna być
    przestępstwem, gdy nie wyraża na to zgody właściciel praw autorskich.
    Oczywiście, że może się zdażyć, że gość nei wie. Stąd napisałem, że "o ile",
    To jest sprawa, która podlega ocenie sądu.

  • 12. Data: 2004-11-28 21:38:23
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    wiadomości news:cod696$2t2t$1@news2.ipartners.pl...

    > Tego nie udowodnisz :)

    To silnie zależy od tego skąd to ściągał. Pamiętaj, ze wystarczy, że dowiodę
    przed sądem, że mógł się domyślić i godził się na to, że to nielegalne.
    Paserstwo można popełnić również z winy nieumyślnej.

    > A to jest już bardzo niejasne - zwłaszcza, jeśli np. kopia pochodzi z
    > serwera z Zimbabwe, bo może akurat tamtejsza dystrybucja już dopuściła
    > 'wolne' rozpowszechnianie :)

    To podlega ocenie sądu. Jesli to będzie w wersji jezykowej Zimbabwe, to
    jeszcze takie tłumaczenie załóżmy by uszło w Polsce. Mógł źle zrozumieć.
    Ale jak będzie z Polskimi napisami albo dabingiem, to wersja o zastosowaniu
    prawa Zimbabwe do oceny tego będzie trudna do obronienia.

  • 13. Data: 2004-11-28 21:43:21
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsh6wnka1mg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > ale paserstwo nie obejmuje posiadania...

    Ale obejmuje wejścei w posiadania. A skoro ma, to musiał wejść w posiadanei.
    Choć nie zawsze oczywiście to musi się wiązać z przestępstwem. Nie można
    wykluczyć, że ktoś zrobi nwitrynę przypominającą witrynę produc enta
    filmowego i tam udostępni filmy do pobrania. Wówczas nie będzie rzeczą
    oglądającego badać, czy aby na pewno i w ogóle. Zwłaszcza, gdy to nie będzie
    nowość reklamowana na wszystkich kanałach.

  • 14. Data: 2004-11-28 22:42:45
    Od: "Sonn" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawcio" <1...@w...spamowcow> napisał w
    wiadomości news:cocmub$gff$1@nemesis.news.tpi.pl...
    Witam!
    Spotkałem się z opinią prawną że w przypadku ściągania filmu z internetu
    , odpowiedzialność karna grozi tylko gdy ten film udostępniamy
    (powiedzmy w sieci p2p)
    lub nagrywamy na płyty, ale gdy on jest tylko dla naszego użytku,
    zapisany na dysku twardym, jest to legalne.Czy jest to prawda?I

    IMHO jest to prawda. Przepisy prawa autorskiego mówią jedyni o
    nabywaniu, przyjmowaniu, it. przedmiotów będących nośnikiem nielegalnie
    zwielokrotnionego utworu. W przypadku pobrania z netu nie nabywasz więc
    przedmiotu będącego nosnikiem. Plik zawierający danie nie jest
    "przedmiotem" w rozumieniu prawa karnego, a jedynie elektroniczną formą
    zapis udanych podlegającą przesyłaniu. Przedmiot będący nośnikiem
    powstanie z chwilą utrwalenia go na płycie, jednakże trudno tu ędzie
    mówić o jego nabyciu, przyjęciu itp. w rozumieniu przepisów karnych
    prawa autorskiego. W przypadku zatrzymania takich własnoręcznie
    sporządzonych płyt organ ścigania musi udowodnić ci ich nabycie w
    dosłownym tego słowa znaczeniu, np. kupiłeś płyty z filmem na giełdzie.
    BTW nie dotyczy to oprogramowania komputerowego, gdyż to podpada pod
    278par. 3 k.k., a mianowicie wejście w posiadanie programu bez zgody
    osoby uprawnionej.

    --
    "Ignorantów pouczaj..... w poszukiwaniu dobra, piękna i prawdy"

    Pozdrawiam: Sonn

  • 15. Data: 2004-11-29 10:41:59
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    ile",
    > To jest sprawa, która podlega ocenie sądu.

    no to tak z ciekawosci. Czy zna Pan w sieci jakikolwiek film (procz
    prywatnych porno)
    ktory mozna w calosci pobrac? :-)

    P.

  • 16. Data: 2004-11-29 17:47:56
    Od: "Marek Spatowski" <m...@r...pl>

    wiadomości news:cod1tp$2pmp$1@news2.ipartners.pl...

    > To jest pl.soc.prawo a nie pl.soc.rozsadek ;-P

    I co z tego?

    Marek

  • 17. Data: 2004-11-29 18:05:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > no to tak z ciekawosci. Czy zna Pan w sieci jakikolwiek film (procz
    > prywatnych porno)
    > ktory mozna w calosci pobrac? :-)

    Przyznam, że nigdy nie szukałem. Choćby z powodów technicznych. Podejrzewam,
    że jakby dobrze i umiejętnie poszukał, to by znalazł. Gdzieś kiedyś czytałem
    o pomyśle odpłatnych wypożyczalni przez sieć. Skoro MP3 są, to istnienie
    filmów pozostaje jedynie kwestią techniczną moim zdaniem. nie można z góry
    zakładać, ze czegoś nie ma tylko z tego powodu, ze my o tym nie wiemy.