  • Data: 2003-09-04 14:46:05
    Temat: Re: faktura-nie faktura VAT?
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > roznica, roznica....

    Pytanie było nieprecyzyjne i moja wypowiedź także.
    Pytanie było takie: "Jedyne co wystawiam to "rachunki" za usługi dostępu do
    internetu. Czy taki rachunek to może być faktura VAT?"
    Założyłem więc, że Marcin nie jest płatnikiem VAT (nie składa deklaracji VAT
    i nie płaci podatku VAT). Skoro tak, to nie może tak po prostu zatytułować
    swojego rachunku "Faktura VAT".

    > Bo bycie zarejestrowanym platnkiem VAT a utrata prawa do zwolnienia
    tojednak
    > nie to samo...

    Oczywiście, gdyby wystawił normalną fakturę VAT i wykazał w niej kwotę
    podatku to musiałby ten podatek odporowadzić do US (albo podpadnie pod kks).
    Ale chyba nie utraciłby przysługującego mu zwolnienia gdyby następnie nadal
    wystawiał zwykłe rachunki?

    > "wejscie w kase" zalezy od obrotu z osobami nieprowadzacymi dzialalnosci
    > gospodarzej...

    Z treści pytania i z opowieści o "księgowej" domyślam się, że nie jest dużym
    providerem obsługującym firmy lecz raczej operatorem sieci
    osiedlowej/blokowej więc zapewne jego klienci to wyłącznie osoby nie
    prowadzące dg i cały obrót będzie decydował o ewentualnym obowiązku
    posiadania kasy fiskalnej, a rodzaj stosowanych rachunków/faktur niczego nie
    zmieni.

    Tak czy inaczej rację miał Andrzej pisząc "Odpowiedź na Twoje pytanie wymaga
    minimum kilku stron lub godzin"

    Alek