  • Data: 2010-09-09 12:56:34
    Temat: Re: faktura PDF
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09/09/2010 13:48, Piotr wrote:
    > a teraz ciekawostka - odpowiedz jednej z firm:
    > "
    > Zgadzam się, że nie ma wymogu (wynikającego z rozporządzenia) do
    > podpisywania faktur i pieczętowania, ale nie dostaliśmy jej jako
    > oryginału wydrukowanego z ich systemu tylko z maila. Nie jest to nawet
    > e-faktura (która wymaga certyfikacji przez podpis elektroniczny) To co
    > dostajemy na maila - jest to obraz faktury - informacja dla klienta jak
    > będzie wyglądać faktura.... Takie są orzeczenia sądów i na to się powołuję.
    [...] "

    Ja z odpowiedzią nie mam żadnego problemu, bo przesyłam mail, gdzie
    m.in. jest następujący tekst:

    "Wysyłam faktury tylko jako PDF. Nie wysyłam faktur papierowych, bo nie
    ma takiej potrzeby. PDF jest wystarczającą formą w świetle czeskiego
    prawa, a ja jestem obywatelem czeskim i z działalnością gospodarczą w
    Czechach, więc działam według czeskiego prawa. [...]

    Cytuję z poniższego czeskiego źródła:

    Żeby nie wejść w konflikt z ustawą (urzędem skarbowym), trzeba podczas
    wystawiania faktury postępować następująco:

    A. Jeżeli przesyłamy fakturę e-mailem jako plik PDF bez podpisu
    cyfrowego (elektroniczna faktura przesyłana e-mailem nie musi być
    opatrzona w cyfrowy podpis), ma odbiorca dwie możliwości, jak fakturę
    przetworzyć i zachować. A1) Albo fakturę sobie wydrukuje, opatrzy ją
    podpisem osoby, która fakturę zaksięgowała i w papierowej formie ją
    umieści w archiwum, albo A2) fakturę zostawi w elektronicznej postaci
    (PDF, obrazek PNG, JPG), plik jednak opatrzy cyfrowym podpisem i zapisze
    do elektronicznego systemu archiwum.

    Źródło: http://www.euroekonom.cz/podnikani-faktura.php

    [...]"

    Ludek