    From: "Danusia" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: emerytura
    Date: Fri, 26 Jul 2019 09:19:41 +0200

    news:5d39e135$0$514$65785112@news.neostrada.pl...
    > [...]
    > Z tym, ze ja nie licze jaki bedzie jego zysk, ale jaka bedzie nasza
    > strata.
    > Moze szybko zejdzie i nie bedzie, ale jak dozyje setki, to mu ZUS bedzie
    > musial wyplacic
    > 19*12*22400 = 5.1 mln.
    > A jakby ZUS nie byl taki pazerny i zaczal wyplacac (przymusowo) od 65
    > roku, to by wyplacil tylko
    > 35*12*2000 = 840 tys
    > bezpieczniej.

    Twoje rozumowania jest całkowicie błędne. Nie ma zysku i strat dla ZUS. W
    zalożeniu średniej długosci życia, jest oczywiste że to tylko średnia, Jest
    cała grupa która będzie żyć krócej (o rok, dwa, trzy, dziesięć.... itd itd).
    Jest też identyczna grupa która będzie życ dłużej (o rok, dwa, trzy,
    dziesięć....itd itd). Inaczej nie byłaby to średnia. Dla ZUS jest obojętne
    czy Ty indywidualnie dożyjesz średniej czy też umrzesz 10 lat wcześniej czy
    dziesięć lat później. Nie ma tu zadnego zysku ani straty.
    Zyskiem byłoby gdyby wybuchła np. epidemia gorączki krwotocznej (ebola) i
    umarło na nią większość już biorąych emeryturę, a stratą gdyby umarła
    większość pracujacych płacących składki przyszłych emerytów.

    pozdro