  • 21. Data: 2003-03-28 11:27:36
    Temat: Re: email z groźbami ??
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    Użytkownik "huski" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:Xns934BB3B4DF6FAhuski@213.180.128.20...
> [...]
    > posiadajacy bardzo srednie umiejestnosci, mogl ""wlamac"" sie do Twojego
    > komputera, ukras hasla do konta, przerobic arhciwum programu pocztowego i
    > ten sposob wskazac na Ciebie jako nadwce maila. Przeraza mnie mysl, ze na
    > podstawie analizy plikow na komputerze mozna kogos skazac. Przeciez taki
    > "falszerstwo" to zadne wyzwanie nawet nie dla hackera, ale dla bardziej
    > zaawansowanego uzytkownika posiadajacego jakolwiek wiedze o budowie sieci,
    > charakterystyce systemu operacyjnego i najwazniejszej - umiejetnosci
    > korzystania z wyszukiwarki, zeby znalezc odpowiednie pliki, lub nawet

    no wlasnie i w tym momencie pojawia sie pytanie: na przesluchaniu pytano
    mnie o wiele rzeczy i jednym z pytan bylo gdzie pracuje i na jakim
    stanowisku... jak sie prokurator dowiedzial ze jestem zatrudniony jako
    "specjalista ds. informatyki" to szybko zmienili taktyke i mnie przesluchali
    jako... swiadka a nie podejrzanego... czyzby doszli do tego ze jesli ja bym
    chcial wyslac taki email to nie robilbym tego spod mojego IP tylko podszyl
    sie pod inne lub cos w tym stylu?
    michael

  • 22. Data: 2003-03-28 11:30:22
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Kaflara" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > było.
    > Słuchaj email był wysyłany owszem z twojego IP ale nie z twojego konta
    > pocztowego tylko z sąsiada. Prokurator powinien zażądać danych osobowych
    > (nie jestem prawnikiem, więc nie wiem jak się ma do tego ustawa o ochronie
    > danych osobowych, ale wydaje mi sie ze na wniosek prokurtor serwis
    powinien
    > udostępnic te dane) od właściciela serwera na którym sąsiad ma założone
    > konto pocztowe. No więc sprawa powinna się wyjaśnić.
    > Gorzej będzie jak sąsiad wpisał fałszywe dane.

    po przesluchaniu sasiada i jego dzieci, corka przyznala sie ze to jej email
    ale twierdzi ze tego maila nie wyslala. czyli mozliwe, jak ktos napisal w
    poscie wczesniej, ze wyszla na chwile "do kuchhni" a sprawe zalatwili
    koledzy... i co dalej?
    na policji mi powiedzieli ze jesli nie udowodnia winy sasiadowi to ze sprawa
    wroca do mnie bo "to jest moje IP"
    michael

  • 23. Data: 2003-03-28 18:28:22
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Fri, 28 Mar 2003 12:19:41 +0100
    "michael" <m...@g...pl> naskrobał(a):

    > tutaj was zaskocze... po zlozeniu wyjasnien i przesluchaniu na policji po
    > kilku dniach oddali mi kompa i zabrali sprzet sasiadowi z ktorego "wyszedl"
    > ten email. panowie policjanci grzecznie mnie przeprosili ale... to nie
    > wszystko, poinformowali mnie takze ze jesli nie udowodnia winy sasiadowi to
    > osoba odpowiedzialna za wyslanie tego listu bede ja :) poniewaz łącze jest
    > na mnie... tez ciekawie prawda?

    w zasadzie logiczne
    powinienes miec mozliwosc udowodnienia sasiadowi winy
    ciezkie technicznie, zwlaszcza na dalsze okresy czasu...

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 24. Data: 2003-03-28 21:27:33
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pewnego dnia - Pt 28 mar 2003 12:27:36p michael napisal(a) nastepujace
    slowa :

> [...]
    > ze jesli ja bym chcial wyslac taki email to nie robilbym tego spod
    > mojego IP tylko podszyl sie pod inne lub cos w tym stylu?

    mozliwe, albo chcial uniknac wglebiania sie w terminologie komputerowa bo
    wiedzial, ze nie ma szans i bal sie konforntacji. Moze sie wycofal zeby
    zasiegnac poradu u "ekspertow" i lepiej przygotowac sobie pytania.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 25. Data: 2003-03-29 09:31:55
    Od: "Kaflara" <b...@b...pl>

    To jest właśnie polska. I kto tu powiedział ze prawo jest sprawiedliwe!!!!

    Pozdrawiam Bezy