  • 1. Data: 2004-01-07 09:03:22
    Temat: email jako zamowienie
    Od: "oloix" <o...@g...pl>

    Witam szanownych grupowiczow,

    Pisze na ta grupe poniewaz interesuje mnie kwestia: czy zamowienie wyslane
    emailem jest wazne? Czy jezeli klient z Polski lub z innego kraju wysyla mi
    zamowienie mailem to czy w przypadku pozniejszych komplikacji taki email
    moze byc dowodem ze zamowienie zostalo zlozone.

    czy moze mi ktos naswietlic jak ta sprawa sie przedstawia?

    pozdrawiam

    --
    oloix
    -------------------

  • 2. Data: 2004-01-07 09:07:18
    Temat: Re: email jako zamowienie
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    oloix wrote:

> [...]
    > email moze byc dowodem ze zamowienie zostalo zlozone.
    >
    > czy moze mi ktos naswietlic jak ta sprawa sie przedstawia?

    Moze,
    chyba ze sie zobowiazal, ze tego ne zrobi.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-07 09:19:14
    Od: Kamil Łucznik <N...@l...pl>

    On Wed, 7 Jan 2004 10:03:22 +0100, "oloix" <o...@g...pl> wrote:

> [...]
    >moze byc dowodem ze zamowienie zostalo zlozone.
    >
    >czy moze mi ktos naswietlic jak ta sprawa sie przedstawia?
    Z technicznego punktu widzenia mozna bardzo latwo wyslac email w
    czyims imieniu, choc z drugiej strony jezeli ktos rzeczywiscie wyslal
    email, to mozna mu to udowodnic (tzn. ze zostal wyslany z jego
    komputera). Od tego wlasnie sa roznego rozaju podpisy elektroniczne.
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 4. Data: 2004-01-07 09:23:52
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    bosz wrote:

    > Moze,
    > chyba ze sie zobowiazal, ze tego ne zrobi.
    >
    > Boguslaw

    Nie wiem jak to mi sie "wymknelo", ale to maila byc odpowiedz
    naptanie administratora o dodatkowa prace.

    Przepraszam za zamieszanie.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-01-07 09:44:15
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 1/7/2004 10:03 AM, oloix wrote:
> [...]
    > moze byc dowodem ze zamowienie zostalo zlozone.
    >
    > czy moze mi ktos naswietlic jak ta sprawa sie przedstawia?

    Jeżeli relacje pomiedzy przedsiębiorcami są prawidłowe, to jak
    najbardziej tak.
    W firmie, z którą współpracuję (zakłady w całej Europie) zamówienie i
    potwierdzenie przesyłane jest mailem (pdf lub rtf) do kwoty 25.000 EUR,
    powyżej wymaga formy pisemnej, tj. dodatkowo, oprócz maila.
    Zamówienia składane są również poprzez www, po zalogowaniu się z hasłem.
    Dla nalezytej staranności wskazane jest, by dosyłać oryginał kurierem,
    poleconym, czasem ZPO;
    W korespondencji wskazane jest umieszczać:
    - numerację
    - nr oferty
    - nazwiska
    - dokładne dane firmy
    - dokładną specyfikację zamówienia
    - etc.

    tzn. takie dane, które nie mogły pojawić sie przypadkowo, na które druga
    strona powinna sie powoływać i które nie są możliwe łącznie do
    sfabrykowania przez osobę postronną.

    Nie zdarzyło mi się by ktokolwiek kwestionował fakt złożenia zamówienia
    via mail - chociaż zapewne wielu sędziów potrzaktowałoby taką formę za
    brak należytej starannosci przynależnej profesjonalistom w stosunkach
    danego rodzaju.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2004-01-07 09:46:13
    Od: Catbert <v...@w...pl>

> [...]

    Zamówienia składane są również poprzez www, po zalogowaniu się z hasłem.
    Dla nalezytej staranności wskazane jest, by dosyłać oryginał kurierem,
    Można potwierdzać telefonicznie, jeżeli jest wątpliwość co do nadawcy.

  • 7. Data: 2004-01-07 13:11:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "oloix" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    Kodeks Cywilny po noweli zawiera sporo unormowań związanych z
    korespondencją elektroniczną. Generalnie oczywiście takie zamówienie ma
    mniej więcej podobną "moc" jak zamówienie wysłane faksem. Czyli podpisu
    oryginalnego nie ma, ale jakby coś, to nadawcę jakoś tam uda się ustalić,
    a przynajmniej urządzenie. Jeśli zamówienie zostanie opatrzone podpisem
    elektronicznym, to już w ogóle nie widzę problemu. Wówczas moim zdaniem
    taki dokument jest pewniejszy od dokumentu napisanego na papierze, bo ten
    papierowy można próbować przerobić przez dopisanie czegoś, a maila z
    podpisem elektronicznym nie da się.