  • 1. Data: 2003-11-05 09:37:26
    Temat: ekwiwalent za nie wykorzystany urlop a kuroniówka
    Od: mikuch <mikuch@[nospam]poczta.onet.pl>

    z końcem października (po miesięcznym okresie wypowiedzenia i bez prawa
    do odprawy) zostałem zwolniony z pracy, czekam teraz na wydanie
    świadectwa pracy oraz ekwiwalentu za niewykorzystany urlop
    moje pytanie tyczy się tego czy po zarejestrowaniu się w urzędzie pracy
    dostanę kuroniówkę, czy też będzie wypłata kuroniówki przesunięta (jeśli
    tak to o ile?) z powodu na wypłatę przez pracodawcę ekwiwalentu za urlop
    w okresie gdy już nie jestem zatrudniony? czy urząd pracy nie powie że
    mam inne dochody i tym samym kuroniówka mi nie przysługuje?

    czy jeżeli wypłata kuroniówki będzie przesunięta np. o miesiąc, to czy
    mogę się zarejestrować w urzędzie pracy miesiąc później?

    ekwiwalent będzie w wysokości ok. 800zł
    u ostatniego pracodawcy przepracowałem 2lata i 2miesiące na pełnym etacie

    PS. jeszcze nie miałem tej przyjemności brać kuroniówki, mam nadzieję że
    nie zdążę wziąść pierwszej wypłaty zasiłku bo znajdę nową pracę :)

    --
    mikuch
    gg55100

  • 2. Data: 2003-11-05 11:03:56
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    Użytkownik "mikuch" <mikuch@[nospam]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w okresie gdy już nie jestem zatrudniony? czy urząd pracy nie powie że
    > mam inne dochody i tym samym kuroniówka mi nie przysługuje?

    Absolutnie nie. Roszczenie o wyplate ekwiwalentu powstalo z dniem
    rozwiazania umowy o prace i jest scisle zwiazane ze stosunkiem pracy, ktory
    ulega rozwiazaniu. Jezeli po tej dacie nie masz innych dochodow dostaniesz
    zasilek od zaraz (faktyczna data zaplaty ekwiwalentu nie ma tu zadnego
    znaczenia)

    > czy jeżeli wypłata kuroniówki będzie przesunięta np. o miesiąc, to czy
    > mogę się zarejestrować w urzędzie pracy miesiąc później?

    jw. Nie bedzie przesunieta, rejestruj sie smialo.

    Powodzenia.

    Dan