    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: egzekucja z nieruchomosci - rekojmia
    Date: Tue, 21 Jun 2005 09:13:31 +0200

    Tomek Sz. napisał(a):

    > Moim zdaniem par. 1 dotyczy tylko takiej sytuacji, w ktorej z ceny
    > wywolania da sie pokryc calosc prawa przyslugujacego wierzycielowi oraz
    > prawa z wyzszym pierwszenstwem zaspokojenia. W moim przypadku nie ma to
    > zastosowania jako ze z ceny wywolania da sie pokryc tylko czesc mojego
    > prawa (praw z wyzszym pierwszenstwem zaspokojenia nie ma) a nie calosc.
    > Podobny poglad przedstawiony jest w komentarzu Becka do KPC Tom II. Nie
    > wiem jak z tego wybrnÄ?Ä?...

    Moim zdaniem przepis mówi że prawo (hipoteka) ma być wyższe od rękojmi
    (JEST) i do tej wysokości (czyli wysokości rękojmi) znajduje ono
    pokrycie w cenie wywołania. Wydaje mi się że zwrot "jeżeli do tej
    wysokości znajduje ono pokrycie w cenie wywołania wraz z prawami
    stwierdzonymi w opisie i oszacowaniu, korzystającymi z pierwszeństwa
    przed jej prawem" dotyczy wysokości rękojmi, a nie ceny wywołania.

    Skoro chcesz doktryny to zerknij: w postanowienie z dnia 2 marca 2000
    roku - V CKN 201/00 - OSNC 2000/10/180 plus glosa OSP 2001/10/141

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."