  • Data: 2021-04-23 09:22:21
    Temat: Re: e-recepty i PESEL
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:6081d07a$0$31100$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 21.04.2021 o 14:18, J.F. pisze:

    >Tak dla zobrazowania, to przy okazji jednej ze spraw badałem czas,
    >jaki
    >upływa od chwili wystawienia recepty do chwili jej realizacji. Mogłem
    >policzyć tylko w dniach, bo choć miałem dane o dokładnej chwili
    >przedstawienia w aptece (NFZ to gromadzi), to nie było wiadomo o
    >której
    >wystawiono receptę. O ile pamiętam, to 92 % recept zostało
    >zrealizowane
    >w dniu wystawienia, zaś kolejne 5% 1~2 dni później.

    Troche dziwne, ze nie ma godziny wystawienia, skoro w ogole godziny
    gdzies maja.

    >W sumie wydaje się to o tyle sensowne, że jak Ci coś dolega, to
    >idziesz
    >do lekarza, a następnie wykupujesz leki.

    Dokladnie.

    >Ja w dodatku miałem pacjentów
    >przewlekle chorych, gdzie część z nich chodziło po prostu co miesiąc
    >do
    >lekarza, a ten im te same leki wypisywał, więc niektórzy z nich mieli

    Ale to tez dosc czeste przypadki.

    >zapas i później jeździli do takiej odległej o 15 km od gabinetu
    >apteki,
    >która "uchodziła za najtańszą w okolicy". Tam zwłoka była w granicach
    >tygodnia, a mimo to na bazie kilkunastu tysięcy recept większość była
    >tego samego dnia realizowana.

    Dawniej, jak im wypisywal recepte na miesiac, no to zapas sie konczyl
    w miare szybko.
    Teraz w trybie zdalnym to mam dawke 3m, i jeszcze zamawiac musze z
    wyprzedzeniem, bo nie wiadomo - wystawia w 1d czy w 2 tyg.

    Ale zwlekac z wykupem .. to sie kod zagubi :-(

    >Co więcej większość recept była realizowana w aptece, która była w
    >tym
    >samym (oraz kolejna jeden obok) budynku, co gabinet, więc mam prawo
    >sądzić, że realizowano to nie tyle tego samego dnia, czo kilka minut
    >po
    >wypisaniu recepty.

    Dokladnie.

    Ale ja mam kilka innych aptek po drodze i nie zawsze korzystam z tej
    "przychodnianej".
    No a teraz to w trybie teleporady to nawet w przychodni mnie nie ma.

    J.