eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoe-paranoja: BIK i NFZ nie uznają mojego podpisu kwalifikowanego bez pesel-u › Re: e-paranoja: BIK i NFZ nie uznają mojego podpisu kwalifikowanego bez pesel-u
  • Data: 2016-01-12 18:38:26
    Temat: Re: e-paranoja: BIK i NFZ nie uznają mojego podpisu kwalifikowanego bez pesel-u
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 8 Jan 2016, Krzysztof wrote:

    > Z ustawy wynika, że nie mają podstaw czegoś takiego wydawać.

    IMVHO tego trzeba się czepiać - żądać podstawy prawnej, stwierdzającej
    że ta konkretna dana ma być zawarta w podpisie.

    > Jak więc zmusić te instytucje, żeby przyjęły mój wniosek opatrzony w końcu ważnym
    podpisem?

    IMVHO j.w.: nie da się "wprost", trzeba podważyć prawomocność np.
    tych "zasad":
    https://zip.nfz.gov.pl/ap-portal/app/zip-zasady-korz
    ystania.pdf
    +++
    8.
    W przypadku opatrzenia wniosku o wydanie danych dostępowych
    podpisem kwalifikowanym, Fundusz
    może
    ^^^^
    przesłać dane dostępowe za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej jako załącznik zaszyfrowany kluczem publicznym
    wnioskodawcy.
    ---

    Jak widać, Fundusz zastrzega sobie prawo do bezwarunkowej,
    jednostronnej i niezaskarżalnej decyzji o możliwości wysłania
    danych - nie zobowiązuje się że tak uczyni.

    pzdr, Gotfryd