  • 1. Data: 2006-09-15 08:30:11
    Temat: Re: dzwiny sklep internetowy BIG BONUS - spryciarz czy oszust?
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zynov" <zynov@
    > Dwie ulice ode mnie uruchomił się sklep internetowy big bonus. Super
    > ceny i w ogóle. Jednak nie ma ani dokładnego adresu ze sklepu, ani
    > numeru telefonu. Siedziba mieści się przy ul. Langiewicza 1 - jest to
    > blok z kilkudziesięcioma mieszkaniami, ale numeru mieszkania nikt na
    > stronie nie podaje. Nie ma też szyldu przed wejściem do budynku.

    Zasada: nie zajmujesz sie sklepami netowymi, gdzie nie podano dokladnego
    adresu, telefonow, faxu.

    --
    --pozdr.czes
    www.mrtechnik.pl

  • 2. Data: 2006-09-15 08:31:29
    Od: zynov <z...@g...pl>

[...]

    Mechanizm.

    Rejestrujesz się i wpłacasz 24 zł na konto właściciela strony.
    Za te 24 złote dostajesz pełny dostęp do działu download z setkami
    ebooków oraz... uwaga... do LINKÓW do sklepów, w których cenę za dany
    produkt pokazaną w serwisie big bonus możesz WYNEGOCJOWAĆ (z resztą
    autor strony w regulaminie mówi wyraźnie, że cena nie jest ofertą i może
    być o kilkanaście - kilkadziesiąt procent wyższa od pokazanej w serwisie
    big bonus).
    Dla upartych: prosze wynegocjować cenę 299 zł brutto za cyfrowa kamerę
    wartą w promocji 899 zł brutto.

    Czy nie jest tak, że pobierając opłatę od ludzi powinno się mieć DG?
    Jeśli DG jest, to dlaczego nie ma szyldu przed wejściem ani dokładnego
    adresu z numerem telefonu? Jeśli DG nie ma, to czy autor serwisu
    powinien zawierać z każda zarejestrowaną osobą odrębną umowę (jaką?)?

    Nie jestem prawnikiem, ale coś mi tu śmierdzi.

  • 3. Data: 2006-09-15 08:48:39
    Od: zynov <z...@g...pl>

    mr.all napisał(a):
    > Użytkownik "zynov" <zynov@
    >
    > Zasada: nie zajmujesz sie sklepami netowymi, gdzie nie podano dokladnego
    > adresu, telefonow, faxu.

    czytałeś uważnie?

  • 4. Data: 2006-09-15 08:55:22
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    zynov napisał(a):

> [...]
    > adresu z numerem telefonu? Jeśli DG nie ma, to czy autor serwisu
    > powinien zawierać z każda zarejestrowaną osobą odrębną umowę (jaką?)?

    Do do szyldu: Jesli prowadzi sie DG w blokach i tym podobnych, to czesto
    klopotliwe jest wywieszenie szyldu przy wejsciu bo po prostu SM lub
    wspolnota moze sie na to nie godzic. Moze jest szyld na dzwiach?

    Co do niepelnych danych, to faktycznie cos jest nie tak, moze to zwykle
    niedopatrzenie, a moze celowe dzialanie. Trudno wyrokowac.

    Poztym IMHO nie majac DG nie mozna prowadzic dzialanosci gospodarczej
    (co sie rozumie samo przez sie ;) )

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 5. Data: 2006-09-15 08:58:06
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 15 wrz o godzinie 10:31, na pl.soc.prawo, zynov napisał(a):

    > Czy nie jest tak, że pobierając opłatę od ludzi powinno się mieć DG?

    Hmmm ... zależy co będize tytułem wpłaty/zapłaty tej kwoty :)))

    > Jeśli DG jest, to dlaczego nie ma szyldu przed wejściem

    Bo ustawa o swobodzie DG zniosła ten głupi wymóg (tzn - nie ma obowiązku
    oznaczania miejsca DG)

    > ani dokładnego adresu z numerem telefonu?

    A gdzie ma być ten adres?

    > Nie jestem prawnikiem, ale coś mi tu śmierdzi.

    :))))

    --
    Herbi
    15-09-2006 10:58:04

  • 6. Data: 2006-09-15 08:58:45
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zynov" <zynov@

    > czytałeś uważnie?

    Owszem.
    Potwierdzam: 'Nie jestem prawnikiem, ale coś mi tu śmierdzi' i rozszerzam na
    kazdy taki przypadek. Pytania staja sie nieaktualne.
    Czlowiek, ktory chce robic interesy nie bedzie ukrywal danych firmy.
    --
    --pozdr.czes
    www.mrtechnik.pl

  • 7. Data: 2006-09-15 11:31:31
    Od: "Dzordz" <d...@g...pl>

    > Nie jestem prawnikiem, ale coś mi tu śmierdzi.

    mi tez śmierdzi. Dane podane tylko aby wplacać pieniadze na konto :)
    Jakichkolwiek numerow telefonu nia ma.
    Cos rzeczywiscie nie tak jest.
    Natomiast regulamin jest ... ciekawy.

    Dzordz (nie prawnik)

  • 8. Data: 2006-09-15 14:51:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemyslaw Osmanski wrote:

    > Do do szyldu: Jesli prowadzi sie DG w blokach i tym podobnych, to czesto
    > klopotliwe jest wywieszenie szyldu przy wejsciu bo po prostu SM lub
    > wspolnota moze sie na to nie godzic. Moze jest szyld na dzwiach?

    Jeśli to jednoosobowa DG, to dal zaspokojenia przepisów wystarczy
    wizytówka na drzwiach - z pełnym imieniem i nazwiskiem jak w papierach
    firmy.

  • 9. Data: 2006-09-16 09:14:32
    Od: "AnyMouse" <A...@p...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm ... zależy co będize tytułem wpłaty/zapłaty tej kwoty :)))

    > Bo ustawa o swobodzie DG zniosła ten głupi wymóg (tzn - nie ma obowiązku
> [...]
    Ale w kw nie wykreślili
    Art. 601.
    § 3. Kto wykonując działalność gospodarczą nie oznacza siedziby i miejsca
    wykonywania tej działalności lub wykonując działalność wytwórczą wprowadza
    do obrotu towary bez wymaganych oznaczeń, podlega karze ograniczenia
    wolności albo grzywny.

  • 10. Data: 2006-09-17 07:52:51
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 16 Sep 2006 11:14:32 +0200, AnyMouse napisał(a):

    > Ale w kw nie wykreślili
    > Art. 601.
    > § 3. Kto wykonując działalność gospodarczą nie oznacza siedziby

    Nie chodzi tutaj o wszelkiej maści bilbordy, tablice reklamowe z nazwą i
    adresem firmy - tylko o podanie tego oznaczeniu we wniosku o wpis do EDG -
    może to być adres zameldowania, zamieszkania przedsiębiorcy.

    > i miejsca wykonywania tej działalności

    Wyobrażasz sobie przypadek przedsiębiorcy który prowadzi handel na terenie
    całego kraju - miałby przyklejać tablice z nazwą firmy na każdym płocie? ;)

    > lub wykonując działalność wytwórczą wprowadza
    > do obrotu towary bez wymaganych oznaczeń, podlega karze ograniczenia
    > wolności albo grzywny.

    Zerknij na łopatologiczne objaśnienia definicji:
    http://www.bk.uz.zgora.pl/poradnik2/rejestracja.html