    From: s...@d...pl (Marcin Surowiec)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dziobas pyta bo jest glupi i nie chce bladzic...
    Date: 14 Jan 2003 07:29:06 +0100

    From: "dziobas" <USUŃ@ANTYSPAM.PL>
    To: <p...@n...pl>

    : 1. Dzial III Przysposobienie
    : Co to wlasciwie jest?

    potocznie nazywane adopcją

    : 2. Rozdzial I. Pochodzenie dziecka. Art. 66 "Maz matki powinien wytoczyc
    : powudztwo o zaprzeczenie ojcostwa przeciwko dziecku i matce"
    : Wlasciwie to chodzi mi o te trzy literowe slowko "maz". Narazie wiem ze
    : jestem domniemanym ojcem. Czy w tym przypadku maz=domniemany ojciec?

    jeśłi nie jesteś mężem matki, to nie ma automatycznego uznania Cię za ojca,
    możesz albo
    1) uznać dziecko w bodajże USC
    2) przegrać sprawę o ustalenie ojcostwa
    ( wt ym drugim przypadku nie przysługuje Ci władza rodzicielska, chyba, że
    sąd inaczej postanowi

    : 3. Art 84. paragraf 1. "Sadowego ustalenia ojcostwa moze rzadac zarowno
    : samo dziecko, jak i jego matka..."
    : To ja nie moge rzadac sodowego ustalenia ojcostwa?

    wydaje mi się, że rzeczywiście nie możesz,
    Sandro pomóż!

    : To co moge? Art.66? Moge
    : to zrobic jak nie mam 100% pewnosci?

    on mówi co zrobić, jeżeli dziecko urodziło się w małżeństwie, a mąż uważa,
    że nie jest ojcem

    : 4. stosunki miedzy rodzicami a dziecmi. Rozdzial1. Art 89 paragraf 1.
    : "Jezeli ojcostwo dziecka zostalo ustalone przez uznanie dziecka, dziecko
    : nosi nazwisko ojca..."
    : Tak wiec jak uznam dziecko to jak sie upre to nikt nie jest w stanie
    zrobic
    : zeby nosilo inne nazwisko niz moje? A co w wypadku gdy ojcostwo bedzie
    : ustalone sadowo? Moje nazwisko jest duzo ladniejsze;-)

    ej, czytaj dalej niż tylko jeden paragraf :)

    § 2. Sąd w wyroku ustalającym ojcostwo albo sąd opiekuńczy w wydanym później
    postanowieniu nadaje dziecku na jego wniosek albo na wniosek jego
    przedstawiciela ustawowego nazwisko ojca. Jeżeli dziecko ukończyło lat
    trzynaście, do nadania nazwiska ojca potrzebne jest także wyrażenie zgody
    przez dziecko osobiście.

    : 5. Jakie mam szanse w sadzie jakbym chcial zeby dziecko bylo ze mna? Ta
    : wariatka mi powiedziala ze rzadne. Czy tak jest w rzeczywistosci?

    jeśli ta "wariatka" jest chora psychicznie to duże,
    jeśli nie - zapytaj Sandrę,
    ona jest tu alfą i omegą w sprawach rodzinnych :)

    : Prosze, nie robcie z tego "klanu". To nie smiechy chichy tylko powazna
    sprawa.

    a ktoś się śmieje?

    pozdrowienia i powodzenia