  • Data: 2004-12-19 13:08:46
    Temat: Re: dzieki za odpowiedzi- ostatnie pytanie
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jarek" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cpodkd$m7j$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > 1. Użytkownika Kam napisał: "żadnego sądu nie będzie..." - Czy to z
    powodu
    > przedawnienia czy z powodu innych przyczyn ? Bo ja slyszalem ze sad w
    ogole
    > nie zajmuje się sprawa przedawnienia- zasadza wyrok na podstawie
    > niezaplaconej faktury i dopiero ja odwołujac sie od jego decyzji moge
    > powolac sie na przedawnienie sprawy. Czy tak wyglada praktyka postepowania
    > Polsce ?

    Dokładnie tak i jest to, oczywiście, zupełnie racjonalne. Bo skąd niby sąd
    miałby wiedzieć, czy Ty chcesz zapłacić czy nie chcesz? Zobowiązanie
    istnieje, więc musisz się wypowiedzieć czy korzystasz z zarzutu potrącenia
    czy nie. W końcu podstawową zasadą procesu cywilnego jest jego
    kontradyktoryjność.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko