  • Data: 2019-09-13 20:48:35
    Temat: Re: dziecko na drodze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5d7b1345$0$17347$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2019-09-12 o 18:59, Shrek pisze:

    >W zasadzie jestem przeciwny takim interpretacjom, ponieważ "co
    >ustawodawca miał na myśli" nie może polegać na tym, że do ustawy
    >dopisuje się wirtualnie słowa, których nie było. Bo wówczas to już
    >nie jest interpretacja, tylko legislacja, do której sądy nie mają
    >prawa.

    Do ustawy jest cala sejmowa historia - projekt z uzasadnieniem, byc
    moze konsultacje spoleczne, dyskusje w komisjach, poprawki - i obecnie
    to publicznie dostepne, wiec jakby latwiej ustalic, co ustawodawca
    mial na mysli.
    Ale sady to ignoruja i nie szukaja.

    Ale w sumie slusznie - obywatel ma za i tak za duzo DU, ma miec jasno
    napisane, a nie doszukiwac sie co ustawodawca mial na mysli.

    Tylko czemu prawnicy tworza jakies "Komentarze", doktryny itp - maja
    sie opierac na ustawach, a nie wewnetrznych ustaleniach :-)

    J.