  • Data: 2019-09-12 13:17:47
    Temat: Re: dziecko na drodze
    Od: u2 <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.09.2019 o 13:06, Liwiusz pisze:

    > Przepis dotyczy nie tylko torów, ale i chodnika.
    >
    > I nie ma wyłączenia, że przebywanie dziecka ma być samodzielne, a z
    > rodzicem karalne nie jest.

    wystarczy umieć czytać ze zrozumieniem, nie naginać przepisów do swojego
    widzi-mi-sie, jak to ma w zwyczaju nadzwyczajna kasta, w anglosaskich
    krajach ważny jest t.zw. common sense, czyli zdrowy rozsądek:)

    a warunek przepisu jest, że pozostawia się małoletniego bez opieki lub
    nadzoru:)

    Art. 89. KW
    Dopuszczenie do przebywania małoletniego na drodze publicznej lub torach
    pojazdu szynowego
    Kto, mając obowiązek opieki lub nadzoru nad małoletnim do lat 7,
    dopuszcza do przebywania małoletniego na drodze publicznej lub na torach
    pojazdu szynowego,
    podlega karze grzywny albo karze nagany.

    --
    I love love