  • Data: 2019-09-12 20:01:34
    Temat: Re: dziecko na drodze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5d7a7972$0$528$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 12.09.2019 o 14:01, J.F. pisze:

    >NIe pamiętam gdzie, ale gdzieś stało domniemanie logiczności i
    >celowości prawa. Wiem, że to niebezpieczne założenie, ale ciężko
    >założyć, że prawodawca ma IQ poniżej deski sedesowej wolnoopadającej.

    >W zasadzie to w zakresie sądu to nie ma takiej koniecznosci.
    >Wystarczy bezprzecznie ustalić, że intencją ustawodawcy nie był
    >bezwarunkowy zakaz przebywania dzieci w pasie drogowym i dalej już z
    >górki.

    Domniemywam, ze policja zawnioskowala, bo dzieci jednak byly na drodze
    bez opieki.

    I co teraz sad - powinien uznac, ze wlasnie o to w przepisie chodzi
    ... nie majac podstaw ?
    Czy powinien skazac bez zastanawiania, bo przepis jest przepis, i tu
    akurat myslec nie trzeba ?

    Czy wlasnie, zauwazywszy dysonans, powinien dazyc do wyjasnienia ? :-)

    A moze sad sie boi, ze skazany bedzie apelowal, bo zostal skazany na
    podstawie literalnie durnego przepisu, ktory uniemozliwia zabranie
    dziecka ze szpitala ? :-)

    J.