  • 31. Data: 2008-06-24 20:58:06
    Temat: Re: dziecko a ślub
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał w wiadomości
    news:g3qpqt$h9n$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Domyśl się, jaki inny papierek (a raczej kilka papierków) przynieśli
    > zamiast aktu małżeństwa.

    Zamiast pisać takie komentarze zerknij do KPK. Za zgodą biskupa można
    udzielić ślubu kanonicznego bez związku cywilnego.

  • 32. Data: 2008-06-24 21:01:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:g3rm2b$s1s$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Etam.
    > Kan.1071.1.2, 1072

    1072 jest w ogóle od rzeczy, bo mowa o zwyczajach, a nie prawie.
    Ograniczenie wiekowe zawiera kan. 1083.

    A co do 1071.1.2, to trudno powiedzieć, co twórca rozumiał pod zwrotem
    "Poza wypadkiem konieczności", ale sądzę, że chodzi o jakieś zagrożenie
    życia, a nie widzimisię narzeczonych.

  • 33. Data: 2008-06-24 21:42:06
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Jak zwykle sami patrioci, wzorowi przedstawicie komórek społecznych,
    kochający ojcowie i do tego jeszcze pewnie katolicy. Jakbym przyleciał z
    kosmosu przeczytał tą grupe i ten wątek to bym pomyślał ze znalazłem raj.
    Ciekawe gdzie piszą posty te typowe polaczki, zawistne, zaborcze,
    cinkciarze, złodziejaszki.
    Darujcie sobie dobre rady. Zadaje konkretne pytanie !... a dostaje prawie
    same bzdety.

  • 34. Data: 2008-06-24 22:10:27
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Witam
    > Czy z punktu widzenia ekonomicznego, tj,np: becikowe, rózne dodatki
    > pielengnacyjne, i inne zapomogi, lepiej posiadać dziecko będąc
    > małżeństwem, czy żyjąc w tzw konkubinacie.

    Po za technicznymi problemami 'nie bycia' małżeństwem jak odbieranie
    poleconego
    na poczcie i sprawy spadkowo-podatkowe
    to z finansowego punktu zdrowego młodego człowieka to lepiej nie być
    małżeństwem - ot taka polityka prorodzinna. Wtedy może 'pojawić się'
    samotna matka
    (choć formalnie to tata nie może wtedy mieszkać razem) , a czasem także
    samotny tata (przy drugim dziecku)
    i mogą wspólne rozliczać podatek dochodowy 'każdy ze swoim' dzieckiem. Jeśli
    zarabiają oczywiście więcej niż 0 :)

  • 35. Data: 2008-06-25 02:51:06
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Nie było takiej mozliwości.
    JaC

    -----

    > Znałem kiedyś małżeństwo, które w czasac "przedkonkordatowych", wzięło ślub tylko
    kościelny

  • 36. Data: 2008-06-25 02:53:02
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Np. wojna, żołnierz na łożu śmierci.
    JaC

    -----

  • 37. Data: 2008-06-25 02:54:43
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jesli tylko jedno uzyskuje wysoki dochód, to lepszy slub ze wspólnym rozliczeniem
    małżónków.
    JaC

    -----

    > niestety taka mamy polityke prorodzinna, ze bardziej oplaca sie byc "samotna matka"
    niz brac slub

  • 38. Data: 2008-06-25 02:58:06
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Juz przy jednym dziecku mozna rozliczać podatek dochodowy całkowicie jako samotny
    rodzic - wystarczy, że dziecko jest z
    danym rodzicem 1 (jeden) dzień w roku.
    Natomiast ostatnia ulga proordzinna została skonstruowana odmiennie - na zasadzie
    proporcjonalności..
    JaC

    -----

  • 39. Data: 2008-06-25 04:24:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zbyszek napisał(a):

    > Po za technicznymi problemami 'nie bycia' małżeństwem jak odbieranie
    > poleconego na poczcie i sprawy spadkowo-podatkowe

    Właśnie byłem świadkiem awantury na poczcie, którą robiła pani, której
    małżonkowi nie wydano listu poleconego dla pani. "Bo takie są przepisy
    jeśli to jest z urzędu" ;P

    j.

  • 40. Data: 2008-06-25 04:45:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    januszek pisze:

    > Właśnie byłem świadkiem awantury na poczcie, którą robiła pani, której
    > małżonkowi nie wydano listu poleconego dla pani. "Bo takie są przepisy
    > jeśli to jest z urzędu" ;P

    Takie są przepisy, awizowany list z sądu itp. może być odebrany tylko
    przez adresata. Reguluje to odpowiednie rozporządzenie.

    Pozostałe listy polecone ("zwykłe") mogą być odbierane przez każdą
    inną osobę zamieszkałą (w praktyce: zameldowaną) w danym lokalu (art. 26
    ust. 2 p. 3 ustawy prawo pocztowe).

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz