    From: "gargomel" <s...@d...la.la>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: działki, skąd wziąść dane?
    Date: Thu, 23 Apr 2009 16:20:58 +0200
    Sender: B...@p...centertel.pl

    Órzytkownik "HANA" napisał:
    > Bo to sie zalatwia w wydziale geodezji,

    ok, dzięki za pierwszą wskazówkę, może akurat w tym urządzie nie byłą:O)

    > nie wiem w jakim wydziale urzedniczka odeslala do geodety ale...
    > wyrys mozna odebrac niemal od reki,

    mapke dostała, tylko z niego nic ni wynika, czyli to taki papierek nic!

    > natomiast tzw. mape do celow projektowych a pewnie o to chodzi
    > to faktycznie trzeba zlecic uprawnionemu geodecie.

    ja rozumiem że geodeta pewnie ptrafi z tej mapki i na podstawie danych tą
    działkę wytyczyć w terenie, w to nie wątpię, ale chodzi o zwykłe dane, czyli
    wymiary działek i ich położenia geograficzne, przecież geodeta tez skadś te
    dane musi uzyskać, skąd?

    > Dane nie sa tajne,

    skoro nie są tajne to w jakim urzędzie ich udzielają?:O)

    > tak jak np. uprawniony kierownik budowy,
    > jak cos spie... to nie dosc ze uprawnienia traci
    > to jeszcze jak nie ma OC to moze wtopic na cale zycie...

    nie wiem czy jesteś geodetą, ale napewno idealistą, takie rzeczy tylko w
    erze:O)

    p.s. problem jest taki że jak to praktyka pokazuje geodeci sobie rysują
    mapki z błędami, mierą tez z błędami, w sprawie znajomej to każdy geodeta
    inaczej wyznaczył granicę, więc nie mam pojęcia czy te dane działek są
    pisane po hebrajsku że do ich rozszyfowania geodeta potrzebny? bo znajoma
    nawet nie może sobie metrówką zmierzyć czy płot sąsiada jest na jej działce
    czy cznie i do tego musi geodetę wzywać?