    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dzialka z prawem przejazdu (sluzebnosc) - jaka szerokosc ?
    Date: Mon, 21 Sep 2009 23:29:41 +0200

    Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości
    news:h98f76$ajd$1@achot.icm.edu.pl...

    Nie spotkałem się z przepisem normującym to zagadnienie dla dróg
    niepublicznych (a póki co taki charakter ma chyba ta droga), ale w mojej
    ocenie spokojnie można się posiłkować przepisami dotyczącymi dróg
    publicznych. Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI
    MORSKIEJ z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim
    powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (tylko sprawdźcie
    przed użyciem, czy nie wydano nowego!) szerokość drogi dojazdowej (w Rozp.
    oznaczona literą "D") szerokość ulicy w liniach rozgraniczających powinna
    wynosić nie mniej, niż 10 metrów, zaś szerokość drogi (to pojęcie zawiera
    jezdnie, pobocza, rowy itp. wynosi 15 metrów. Teraz pytanie, czy tam ma być
    ulica, czy droga :-)

    Zgodnie z ustawą o drogach publicznych (art. 4) ulica, to droga na terenie
    zabudowy lub przeznaczonym do zabudowy. Trzeba zajrzeć do miejscowego planu
    zagospodarowania terenu i zobaczyć, jakie jest przeznaczenie tego terenu.
    Jeśli do zabudowy, to moim zdaniem minimalna szerokość wynosi 10 metrów, a
    w przeciwnym przypadku potrzeba 15 metrów.