    From: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: dzialka, dojazd, skarpa, linia telefoniczna, pytanie
    Date: Thu, 22 Apr 2004 21:05:07 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@zwnet-gw.bmj.net.pl

    bylem u _platnego_ fachowca, a oto rady jakie mi udzielil:

    > 1) Czy musialem powiadamiać kogokolwiek, że robię sobie dojazd do wlasnej dzialki
    (caly dojazd,
    > czyli to co wybralem bylo na moim)? ( w szczegolności TPSA )
    > 2) Czy musialem uzyskać od kogokolwiek pozwolenie ? ( w szczegolności TPSA )

    Ponieważ wszystko kopalem na swoim (na pewno na miom, bo mialem niedawno robione
    wznowienie granic)
    nie muszę nikogo powiadamiać, ani od nikogo uzyskać zgody. Niwelację terenu mogę
    sobie zrobić.

    > 3) Czy TPSA ma prawo żądać ode mnie zaplaty, za wkopanie tego kabla glębiej ?

    Nie.

    > 4) Na jaką glębokość musi zostać wkopany ?

    Nie wiedzial.

    > 5) Czy będę odpowiedzialny, gdy ten kabel zostanie ukradziony ?

    Jeżeli ich (tpsa) powiadomię, to nie. Przy czym powiadomienie musi być listem
    poleconym, żeby nie
    mogli sie wyprzeć.

    > 7) Czy mialem/mam prawo go zerwać/usunac ? (nie byl na mapach, nie jest wpisany w
    slużebność
    księgi
    > wieczystej)

    Jezeli nie wiedzialem, to za zerwanie nie mogą mnie ukarać (a nie moglem sie
    dowiedziec, bo nie bylo
    tego kabla na mapie).

    > 8) Czy mam prawo żadać zabrania tego kabla ? (gdy kupilem dzialke, ten kabel już
    tam byl, ale nie
    > bylo go na mapach, sprawdzalem)

    Dowiedzialem sie w miedzyczasie, ze moj "prawny poprzednik" (niezly tekst :) ) nie
    wydal zgody na
    poprowadzenie tego kabla (tak twierdzi, ale tego sie bede trzymal), wiec mam prawo
    żądać usunięcia
    tego kabla na koszt TPSA.

    > 9) Czy mam prawo (skuteczne :) ) żądać wymiany użytkowania tego kabla na mojej
    dzialce, w zamian
    za
    > np. podlączenie neostrady w miejscu mojego zamieszkania (ten sam rejon)?

    Tak, ale również finansowego (gotówkowego) odszkodowania.

    Dodatkowo zapytalem sie jeszcze o to, kto ma obowiązek nanieść kabel na mapki.
    Facet z TPSA twierdzil, że to wina geodetów.
    Adwokat twierdzi, że TPSa miala obowiazek o to zadbać, a jeśli nawet wyslal
    powiadomienie, a
    zawalili rzeczywiście geodeci, to i tak TPSA maila obowiązek dopilnować i jest
    wspólwinna.

    pozdr. i dzięki za odpowiedzi
    Andrzej