    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: dzialka, dojazd, skarpa, linia telefoniczna, pytanie
    Date: Thu, 22 Apr 2004 10:07:59 +0200

    Andrzej wrote:

    > Witam wszystkich Szanownych Grupowiczow!
    >
    > Mam taki problem:
    > mam sobie dzialkę, która swoim wąskim (4m) kawalkiem dolega do drogi, ale
    > ponieważ dzialka jest na zakrecie i droga idzie pod góre, to w ramach
    > wyrównania drogi, powstala mala skarpa miedzy drogą a moją dzialką.

    Pwenie znow podpadne ale swoim zwyczajem podejde od strony PRAKTYCZNEJ.

    Po pierwsze upewnij sie, czy aby na pewno na TWOJEJ dzialce jest ten kabel.

    Czesto sprzedajacy twierdzi, ze granice sa tu i tu... kupujacy wierzy na
    slowo. Na granicy powinny byc wkopane specjalne znaki geodesyjne.

    Zwroc uwage, ze droga czesto jest szersza niz "jezdnia".
    Na mapie ewidencyjnej "droga" to dzialka ktorej uzytek jest "droga"
    Nie cala dziaka musi byc utwardzona. Moze sie zdarzyc, ze po pare nawet
    metrow po obu stronach tego co uwazamy za droge jest owa dzialka.

    Zwroc uwage, ze skarpa powstala podczas (wg ciebie) przebudowy drogi.

    Budowniczowie nie mieli prawa od tak soie pozbawic Cie wjazdu robiac skarpe
    na TWOJEJ dzialce..

    > Nie
    > planuję stawiać żadnej budowli na tej dziace. Jednak aby mieć dojazd,
    > zeskosowalem sobie tą skarpę, (zrobilem dojazd lagodny). Jednak okazalo
    > się, ze w tym miejscu byl kabel telefoniczny wkopany na gębokość 50 cm (na
    > którym leżala tylko żólta taśma) i teraz trochę wystaje po wybraniu tej
    > ziemi. Kabla na mapach nie bylo.[...]

    Teraz pytanie na jakich mapach...
    Na jednych mogl byc, a na innych nie..

    Przede wszystkim uewnij sie, czy na pewno jest to na Twojej dzialce..
    W wydziale geodezji (teraz to chyba przy starostwie powiatu) maja aktualne
    mapy do uzgodnien technicznych.

    Boguslaw