    From: KrzysiekPP <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: dzialka, dojazd, skarpa, linia telefoniczna, pytanie
    Date: Thu, 22 Apr 2004 08:33:02 +0200

    > 1) Czy musialem powiadamiać kogokolwiek, że robię sobie dojazd do wlasnej dzialki
    (caly dojazd,
    > czyli to co wybralem bylo na moim)? ( w szczegolno?ci TPSA )

    Na wykonanie wjazdu z drogi na dzialke trzeba miec zgode wlasciciela
    drogi.

    > 2) Czy musialem uzyskać od kogokolwiek pozwolenie ? ( w szczegolno?ci TPSA )

    Urzad gminy ..

    > 3) Czy TPSA ma prawo ż?dać ode mnie zaplaty, za wkopanie tego kabla glębiej ?

    Nie.

    > 4) Na jak? glęboko?ć musi zostać wkopany ?

    Nastepne 50 cm ;)

    > 5) Czy będę odpowiedzialny, gdy ten kabel zostanie ukradziony ?

    Nie.

    > 7) Czy mialem/mam prawo go zerwać/usunac ? (nie byl na mapach, nie jest wpisany w
    slużebno?ć księgi
    > wieczystej) Pytanie czysto teoretyczne, gdyż nie zamierzam tego robić, bo by mnie
    ksi?dz z ambony
    > caly rok palcem wytykal :))

    Nie. To nie jest twoja wlasnosc.

    > 8) Czy mam prawo żadać zabrania tego kabla ? (gdy kupilem dzialke, ten kabel już
    tam byl, ale nie
    > bylo go na mapach, sprawdzalem)

    Tak.

    > 9) Czy mam prawo (skuteczne :) ) ż?dać wymiany użytkowania tego kabla na mojej
    dzialce, w zamian za
    > np. podl?czenie neostrady w miejscu mojego zamieszkania (ten sam rejon)?

    Zadac mozesz nawet sfinansowania podrozy na Ksiezyc ;)

    > Chcialem tylko, aby szybko przyjechali, wkopali kabel i po sprawie, ale jak mnie
    zaczęli straszyć
    > kosztami to chcę być przygotowany merytorycznie do tej rozmowy.

    Moga cie podkablowac do gminy .... ale do tej pory nie poniesli strat,
    wiec nie moga na razie zadac od ciebie pieniedzy.