    From: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dzialka, dojazd, skarpa, linia telefoniczna, pytanie
    Date: Wed, 21 Apr 2004 23:25:27 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@zwnet-gw.bmj.net.pl

    > wlasnej dzialki (caly dojazd,
    >
    > TP SA nie. Natomiast takie roboty budowlane wymagają pozwolenia na budowę.
    > Nie mam przed oczyma ustawy, ale są to roboty budowlane ziemne - zakładam,

    hmm.. ziemne na pewno, ale czy budowlane ? nie wiem jak ustawa definiuje pojęcie
    "budowle", ale czy
    dziura w ziemi jest budowlą wg ustawy ?

    > że przemieszczałeś jakiś tam grunt i nie były to znikome ilości.

    nie będę udawal na grupie, że dla mnie byly to male ilości, bo koparka przez 1h to
    wyrównywala, ale
    zależy do czego porównać, może dla firmy budowlanej bylyby to znikome ilości ? :)
    może mozna by to
    podciągnąć pod wyrównanie terenu ? (tylko czy to ma sens?)
    Rozumię, że w gminie chwilowo mam się nie chwalić moimi osiągnięciami
    budowlano-ziemnymi ?

    > TPSA )
    >
    > TP SA nie.

    A od kogo ?

    > glębiej ?
    >
    > A mają Twoją zgodę na przejście z nim? Można by się o to z nimi
    > popieniaczyć trochę o to. Z drugiej strony, to ja bym się specjalnie
    > problemem nie przejmował. Skoro kabel Ci nie przeszkadza, to ich problem,
    > że wcześniej czy później się uszkodzi.

    trochę to nie tak, że się nie przejmuję, bo po "wyrównaniu" dzialki wystaje mi na 10
    cm ponad moją
    nową drogę, a więc znacznie utrudnia przejazd pojazdem osobowym. Dlatego wolalbym
    zalatwić to
    szybko, po zgodzie, niż się z nimi gryźć.

    > wpisany w slużebność księgi
    > bo by mnie ksiądz z ambony
    >
    > Specjalnie na pewno nie. Ale przez przypadek? Za to nic by Ci nie groziło.

    Czlowiek z TPSA twierdzil inaczej, ale mój sąsiad kiedyś zerwal kabel, bo wynajeta
    przez tpsa firma
    też spartaczyla i zakopala kabel na 40 centymetrow, a on utwardzal sobie wjazd no i
    przez przyapdek
    zerwal. W praktyce nic nie placil. Ale nie wiedzialem czy to regula.

    > kabel już tam byl, ale nie
    >
    > Zabranie niekoniecznie. Ale jakiegoś odszkodowania pewnie tak. Ale to
    > ciężka wojna.

    szkoda mi czasu na wojny, wolę ugody :)
    A jakis przepis, na podstawie którego musieliby mi placic coś w formie abonamentu za
    dzierzawę ?
    (taką jak np w pkt.9)

    dzięki
    pozdr.,